×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پرستاران؛ به دنبال مهاجرت یا تغییر شغل!

ادعای معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز: کمبود نیرو نداریم، چالش ما نیروی پرستار مرد است، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار فارس اگاه ، تورم اقتصادی و به دنبال آن، افزایش هزینه درمان، سبب شده تا بخشی از مراجعه کنندگان بخش خصوصی درمان نیز به بخش دولتی مراجعه کنند و این افزایش تعداد مراجعه کنندگان مراکز درمانی دولتی، مشکلاتی مانند کمبود کادر درمان، نبود خدمات رسانی مناسب در این بخش، کمبود فضای کافی برای خدمات رسانی، افزایش مدت زمان رسیدگی به مراجعه کنندگان، افزایش لیست انتظار بیماران و غیره را محسوس‌تر کرده است.

در نتیجه چنین مشکلاتی، ما شاهد اتفاقاتی هستیم که سبب جریحه دار شدن احساسات عمومی می شود که نمونه آن، پیدا شدن جسد یک بیمار بعد از ۲۵ روز در سرویس بهداشتی بیمارستان نمازی شیراز بود.

تقریبا نیمه شهریور ماه، خبری در فضای مجازی از پیدا شدن یک جسد در سرویس بهداشتی بیمارستان نمازی شیراز، منتشر شد و در راستای آن نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جوابیه ای به نقل از رییس این بیمارستان، به یکی از رسانه های برخط، ارسال کرد که در این جوابیه آمده بود :” « مهدی خان سالار، مدیر بیمارستان نمازی با اشاره به فوت این شخص در یکی از سرویس بهداشتی های این بیمارستان، افزود: بلافاصله پس از آگاهی از حادثه، شناسایی ابعاد موضوع در دستور کار، قرار گرفت و با حضور عوامل انتظامی در بیمارستان، جوانب امر بررسی و ضمن تشکیل پرونده، دستورات لازم از سوی مراجع قضایی، صادر شد.

او، افزود: در حال حاضر نیز تحقیقات به صورت جدی ادامه دارد که تا کنون، نتیجه قطعی حاصل نشده است. مدیر بیمارستان نمازی، اضافه کرد: همچنین جسد این شخص، برای بررسی و تشخیص علت فوت، در اختیار پزشکی قانونی و مراجع قضایی قرار گرفته است. این مقام مسوول در بیمارستان نمازی، عنوان کرد: اقدامات قضایی برای تشخیص هویت و علت فوت، در حال انجام است و مستندات و اطلاع رسانی های لازم در این خصوص، پس از نظریه قطعی مراجع قضایی انجام می شود.

او هرگونه اظهار نظر قطعی و معتبر در مورد مرگ این شخص را منوط به تکمیل تحقیقات و اعلام نظر پزشکی قانونی، دانست و گمانه زنی ها در این خصوص را در حال حاضر، نامعتبر عنوان کرد.”

ماجرا از این قرار بوده که در تاریخ ۱۹ مرداد، یک بیمار که با علائم درد در قفسه سینه، در بخش اورژانس بیمارستان نمازی بستری شده بوده، ناپدید می شود و کادر درمان به علت شلوغی و اینکه بیمار بدون اطلاع، بیمارستان را ترک کرده، اسم او را از لیست بیماران حذف می کنند و از همان روز، نیز درب یکی از توالت های بخش، قفل شده و باز نمی شود، تاسیسات نیز بدون بررسی علت، کاغذی مبنی بر خرابی توالت مدنظر، بر روی در نصب می کنند و بعد از سه هفته، جسد بیمار در همان توالت پیدا می شود. رییس بیمارستان، حاضر به مصاحبه با ما نشد و به توضیحات علوم پزشکی، اکتفا کرد و گفت آمادگی صحبت در مورد این موضوع را ندارد و ما با پزشکی قانونی شیراز صحبت کردیم.

*پیکر بی جان بیمار، ۲۵ روز در سرویس بهداشتی بیمارستان نمازی ماند

“علیرضا درودچی” ، مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس، در گفتگو با ما گفت: براساس اطلاعات اعلام شده از سوی بیمارستان، جسد در روز ۱۳ شهریور، کشف شده و روز پنجشنبه به پزشکی قانونی، منتقل شده است، متاسفانه به دلیل فساد کامل جسد، تشخیص زمان دقیق مرگ و جزییات بیشتر، مستلزم زمان بیشتری است و آزمایشات لازم در این زمینه، انجام شده و منتظر نتایج آن هستیم.وی، افزود: به گفته بیمارستان، این فرد در روز ۱۹ شهریور، ساعت یک بامداد به همراه برادرش به علت درد در قفسه سینه، به بیمارستان نمازی مراجعه می کند و حوالی ظهر، یعنی حدود ۱۲ ساعت بعد، کارکنان اورژانس متوجه می شوند که بیمار ناپدید شده و بعد از تماس با خانواده بیمار و اظهار بی اطلاعی آنها، اسم فرد به عنوان بیمار بیمارستان، از سیستم حذف می شود.

درودچی، ادامه داد: فرد مورد نظر، یک آقای ۵۴ ساله است که امروز یعنی ۱۹ شهریور، خانواده آن پیدا شدند، بعد از آماده شدن نتایج، می توان اظهارنظر بیشتری کرد. مدیرکل پزشکی قانونی فارس، با بیان اینکه بیمارستان نمازی، حجم بالایی مراجعه کننده دارد و غیبت یک بیمار، زیاد پیش می آید، گفت: عموما فساد جسد از ۷۲ ساعت شروع می شود و بنابر شرایط محیطی تا دو هفته ممکن است طول بکشد، آناتومی بیمار، دمای محیط و برخی دیگر از شرایط، در مدت زمان فساد جسد تاثیر دارد، جسد موردنظر کامل پوسیده بود.

یکی از دلایلی که سه هفته تن بی جان یک بیمار، در سرویس بهداشتی می ماند و هیچکس نه ناپدید شدن یک بیمار را پیگیری می کند و نه خراب بودن یکی از توالت ها بررسی می شود؛ کمبود شدید نیرو در بیمارستان نمازی است و هیچ یک از مسئولان نیز هیچ پاسخ قانع کننده ای در این زمینه، به مردم و رسانه ها نمی دهند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true