×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پلیس از هیچ عربده‌کشی نمی‌ترسد

بزرگداشت یاد ۹۷۶ شهید امنیت در سومین یادواره شهدای انتظامی فارس، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار فارس اگاه، در روز پنجشنبه پنجم مهر ماه سومین یادواره ۹۷۶ شهید انتظامی استان فارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار محترم، مسئولان قضایی، نظامی و انتظامی کشوری و استانی و خانواده های معزز شهدا برگزار شد.

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس، در این آیین با خوشامدگویی به مدعوین و خانواده‌های شهدا و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت شهدا و خانواده‌های آن‌ها گفت: در دفاع مقدس، به‌ویژه اوایل جنگ، بر اساس قوانین نظامی و بررسی امکانات و تجهیزات، دشمن درست حساب کرده بود که ما باید شکست می‌خوردیم، اما باید دید چه اتفاقی افتاد که توانستیم پیروز شویم.

وی با بیان اینکه دشمن حساب تک‌تک نیروی ها و امکانات ما را داشت، تاکید کرد: دشمن حساب تنها چیزی که نداشت، ایمان و توکل ما به خدا بود و ما با ایمان توانستیم پیروز شویم، دشمن بر تجهیزاتش توکل کرد و شکست خورد، ما بر خدا توکل کردیم و پیروز شدیم.

حبیبی با بیان اینکه باید دید شهدای ما چه کسانی بودند، خاطرنشان کرد: شهدا به خدا و مردم گفتند که دوستتان داریم و با جان خود این را ثابت کردند و حالا ما باید ببینیم در برابر این دوست داشتن چه چیزی می توانیم بدهیم؟ خانواده شهدا از ما می خواهند که راه شهیدان را گم نکنیم و راهشان را ادامه دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی فارس، متذکر شد: ما در برابر شهدا و خانواده های آنها مسئول هستیم، نوکری این خانواده ها، افتخار ماست. هر چه مقام و پست ما بالاتر برود، درصد نوکری ما بیشتر می شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: ما وظیفه داریم در برابر افرادی که به دنبال اختلال در آسایش مردم هستند، سینه سپر کنیم. نیروی انتظامی فارس از هیچ عربده‌کشی نمی ترسد و برای خدمت به مردم تا پای جان ایستاده‌ است.

*نقش رهبری، مقاومت، روحیه ایثارگری مردم، و توکل به خدا و ایمان از مولفه‌های پیروزی ایران در جنگ بودند

سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی کشور، نیز در ادامه این مراسم با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: مردم حامی این انقلاب بودند و بالاترین رأی در تمام دنیا، رای به جمهوری اسلامی بود که بیش از ۹۸ درصد مردم به این نظام رای دادند. بعد از انقلاب منافع غرب به خطر افتاد و دیگر نمی توانست به غارتگری خود در منطقه ادامه دهد، بنابراین بحران‌های داخل شهری را طراحی کردند.

وی افزود: درگیری های مسلحانه در داخل کشور اولین طراحی آنها بود، و بعد کشور را تبدیل به کشور جنگی کردند. زیرساخت های اقتصادی و امنیتی کشور دچار اختلال شدند و بعد حمله عراق اتفاق افتاد.

شرفی ادامه داد: عراق با استفاده از تمام تسهیلات و حمایت تمام نظام‌های سلطه با نظام جمهوری اسلامی مبارزه کرد و جبهه‌های ما تبدیل به بزرگترین قربانگاه جوان‌های ایرانی شد، اما ما با مقابله و مقاومت پیروز شدیم.

وی تاکید کرد: نقش رهبری، مقاومت و روحیه ایثارگری مردم و توکل به خدا و ایمان و معنویت از مولفه های پیروزی ایران در جنگ بود. اجازه ندهید نفوذی‌های داخل کشور و خبیثان پرچمی که دشمن نتوانست در جنگ پایین بیاورد، را پایین بیاورند، ما با برگزاری یادواره شهدا می خواهیم بگوییم که جوانان ما، همان جوانانی هستند که آن سال‌ها نگذاشتند دشمن پیروز شود.

این مقام انتظامی تاکید کرد: تقدیم هزاران شهید، سند محکمی است برای اثبات عملکرد فارس در حفظ انقلاب اسلامی، که باید قدر نهاده شود.

در ادامه این مراسم، آیت ا… لطف ا… دژکام نیز با گرامیداشت مقام شهدا گفت: مقام شهدا در محضر خدا بزرگتر از آن است که ما با برگزاری چنین بزرگداشت‌هایی مدعی شویم برای آنها کاری کردیم بلکه ما برای رشد خودمان چنین مراسم‌هایی را برگزار می کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به تاریخچه کشور ایران و منطقه اسلامی عنوان کرد: حدود صد سال قبل، ما همه یک کشور بودیم؛ بنابراین جنگ جهانی را به راه انداختند تا حکومت اسلامی را از بین ببرند و یک کشور واحد را به چندین کشور تقسیم کردند که برخی از این کشورها، مانند افغانستان و عراق، طی این سال‌ها ثباتی نداشتند.

دژکام ادامه داد: ما باید به این نکات توجه کنیم. این کشورهای دچار بی‌ثباتی، محوری برای استقلال ندارند، بنابراین باید ولی فقیه را حمایت کنیم. ایران با تمام کم و کاستی‌ها، ثبات دارد. ما کشور امام زمان هستیم و مرجعیت در ایران حرف اول را می‌زند و ولایت می‌تواند نظام تعیین کند و به همین دلیل تاکنون ما مستعمره جایی نشدیم.

نماینده ولی فقیه در فارس ایران مرکز ام القرای جهان اسلام خواند و افزود: روز تولد پیغمبر مشخص شد که رییس منطقه چه کسی است که ۲۵۰ نفر از کشورهای مختلف نشستند تا نایب امام زمان برای آنها صحبت کند. بزرگترین نماز بر جنازه اسماعیل هنیه اهل سنت، توسط مرجع شیعه خواند شد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شهدا برای تشکیل امت اسلامی و ظهور امام زمان، تلاش کردند، اظهار کرد: دشمن هم در حال تلاش است، ما باید حواسمان باشد تا نقشه دشمن را نقش برآب کنیم. اینها لشکر شیطان هستند. پول خرج می کنند تا جوانان ما نتوانند مقاومت کنند و مشغول خوشگذرانی شوند. بنابراین ما باید حواسمان باشد و وصیت نامه شهدا را بخوانیم و عبرت بگیریم.

دژکام با اشاره به شرایط بیان کرد: در گوشه گوشه شهر شاهد فسق علنی هستیم، باید جلوی آن را بگیریم، باید با موضوعاتی که جنبه امنیتی و سیاسی دارند مقابله کرد و بخش اخلاقی را به علما سپرد

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true