×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پوست اندازی فوتسال بانوان فارس با ایجاد تیم های پایه 

پوست اندازی فوتسال بانوان فارس با ایجاد تیم های پایه، فوتسال بانوان فارس که چند سالی بود به دلایل مختلف به ویژه در رده های پایه فعالیت نداشت اما این رشته هم اینک متحول شده و درمسابقات لیگ استان ۱۰ تیم در رده جوانان برای نخستین بار  شرکت کردند که این امر نشان از وجود استعداد های زیادی است که چهار بازیکن در تیم ملی دارند.

 

به گزارش فارس آگاه، درسال های نه چندان دور که حال و روز فوتبال و فوتسال فارس به ویژه بانوان خوش بود، بانوان فارس ۲ تیم درفوتبال و ۲ تیم در فوتسال در لیگ برتر کشور داشتند هر چند این تیم ها به دلیل نبودن حامی مالی نتوانستند مدعی باشند و بیشتر مواقع برای بقا و ماندن در لیگ دست و پنجه نرم می کردند.

نبود حامی مالی ( اسپانسر) در این سال ها موجب شدکه بسیاری از بازیکنان مطرح و ملی پوش استان فارس دیارشان را ترک و سر از تیم های متمول سایر استان ها در آورند و جزء بازیکنان تاثیر گذار تیم ها بودند.

۳۰ مدرسه  فوتبال و فوتسال بانوان در فارس

با راه اندازی حدود ۳۰ مدرسه فوتسال و فوتبال  بانوان در فارس موجی از استعداد ها شکوفا شده و در نتیجه برای نخستین بار ۱۰ تیم در لیگ فوتسال رده جوانان شرکت کردند هر چند چهار تیم هم نتوانستند مجوز شرکت در بازیها را به دست بیاورند.

شهرستان های فسا ، شیراز ، اوز کوهچنار ، کازرون ، فیروز آباد،‌ لامرد، لارستان، نورآباد ممسنی، آباده، خنج و فراشبند در زمینه فوتسال به عنوان قطب محسوب می شوند در صورتی که خوب حمایت شوند و امکانات در اختیار آنها قرار گیرد شمار زیادی از آنها به تیم ملی دعوت و حتی ملی پوش می شوند.

 

نوید روزهای خوش فوتسال بانوان

نایب رییس هیات فوتبال فارس در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:‌ انگیزه و علاقه زیاد بازیکنان جوان فوتسالیست موجب شد برای نخستین بار ۱۰ تیم در مسابقات جوانان فارس شرکت کنند که نوید روزهای خوش این رشته را می دهد.

خاتون طهمورثی ادامه داد:‌ راه اندازی مدارس فوتسال و انجام مسابقات لیگ فارس موجب شد برای نخستین بار ۱۵ بازیکن به تیم ملی رده های پایه فوتسال و فوتبال دعوت شوند.

حقانیت فوتسال بانوان فارس در تیم ملی

این پیشکسوت فوتبال فارس که مدرس فدراسیون هست اضافه کرد:‌ در مسابقات فوتبال زیر ۱۷ سال آسیا به همراه تیم ملی ایران سه بازیکن از فارس به نام اسما قائدی از نورآباد، فاطمه نوری از کازرون و مهدیس رستمی از شیراز شرکت داشتند و راحیل جعفری هم در تیم ملی جوانان در مسابقات آسیایی حضور یافت تا حقانیت فوتسال این استان به اثبات برسد هرچند بر این باوریم که می توانیم نفرات بیشتری را در تیم ملی داشته باشیم.

طهمورثی تاکید کرد:‌ تیم های کارو تک شیراز و شیراز نوین به عنوان نماینده فارس که قهرمان و نایب قهرمان مسابقات فوتسال جوانان شدند در مسابقات کشوری که پنجم شهریور ماه سال جاری در بوشهر برگزار می شود، شرکت خواهند کرد و امید داریم که تیم های فارس بتوانند نتایج خوبی بگیرند.

به نقل از ایرنا هم اینک تیم های فوتسال پارس آرا و صنعت فجر شیراز در مسابقات فوتسال لیگ برتر شرکت دارند و این استان یک تیم هم در لیگ برتر فوتبال بزرگسالان دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true