×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پکن: در بازی‌های ژئوپلیتیکی مربوط به بحران اوکراین دخالت نمی‌کنیم

پکن: در بازی‌های ژئوپلیتیکی مربوط به بحران اوکراین دخالت نمی‌کنیم، وزیران خارجه چین و اوکراین در جریان یک دیدار دوجانبه ضمن آنکه بر همکاری و روابط میان ۲ کشور تاکید کردند، به مسئله جنگ اوکراین نیز پرداختند.

 

به گزارش فارس آگاه، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در حاشیه هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیداری با «آندری سیبیها» وزیر امور خارجه اوکراین برگزار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه چین در این دیدار گفت: «چین همیشه از حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مناقشات و رفع تمامی مسائل به لحاظ سیاسی از طریق گفت‌وگو حمایت کرده است و همین امر در مورد مسئله اوکراین نیز صدق می‌کند. علاوه بر این، چین درخصوص جنگ اوکراین هرگز در بازی‌های ژئوپلیتیک شرکت نمی‌کند و به دنبال منافع شخصی نیست.»

وی افزود: «چین از نزدیک وضعیت بشردوستانه در اوکراین را زیر نظر دارد و تاکنون چهار دسته کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده و آماده ارائه کمک‌های اضافی بر اساس نیازهای اوکراین است.»

وانگ یی تاکید کرد: «چین مایل است ارتباط خود را با همه طرف‌ها از جمله اوکراین در تلاش برای دستیابی به صلح حفظ کند.»

وزیر خارجه اوکراین به نوبه خود بر پایبندی کشورش به سیاست چین واحد تاکید و تمایل خود را برای ایجاد شراکت قوی با چین ابراز کرد و افزود که اوکراین برای موضع چین در قبال بحران و تلاش‌های این کشور نسبت به صلح ارزش زیادی قائل است.

آندری سیبیها هم‌چنین در صفحه شخصی خود در ایکس ضمن تشکر از حمایت‌های همتای چینی‌اش نوشت: «ما از چین به دلیل حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین تشکر می‌کنیم. من در دیداری که با وزیر خارجه وانگ یی داشتم، درخصوص گام‌های بعدی جهت توسعه روابط دوجانبه و تماس‌های بیشتر در بالاترین سطح مورد نظر گفت‌وگو و رایزنی کردیم.»

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true