×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی را تسلیت گفت.به گزارش فارس اگاه، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

“بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد و متقی، حضرت آیت‌الله محمد امامی کاشانی(طاب ثراه) موجب اندوه و تأسف شد.

این شخصیت گرانقدر و از سابقون نهضت امام راحل عظیم الشان (ره)، در مسئولیت‌های مختلف در نظام اسلامی منشا خیر و برکت بودند.

استاد وارسته و اسوه اخلاق و تهذیب نفس، اینک با کارنامه‌ای محشون از خیرات و مبرات به دیدار معبود شتافته، و در کنار اولیا، صلحا و صدیقین به آرامش ابدی رسیده است.

و حسن اولئک رفیقا

اینجانب درگذشت این یار و همراه عزیز را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت عرض می نمایم و با ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم، عموم علاقه‌مندان، و طلاب و دانشجویان مدرسه عالی شهید مطهری، علو درجات آن فقیه وارسته را از درگاه الهی مسئلت می‌نمایم.”

محمدآقا امامی معروف به محمد امامی کاشانی (۱۰ مهر ۱۳۱۰ – ۱۲ اسفند ۱۴۰۲) روحانی شیعه ایرانی، متولی و مدیر مدرسه عالی شهید مطهری، نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های ۱ تا ۵ و امام جمعه موقت تهران از ۸ آبان ۱۳۶۰ تا پایان عمرش بود.

امامی کاشانی از اعضای تشکیل‌دهنده جامعه روحانیت مبارز بود. پس از انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در شهربانی، عضویت شورای نگهبان و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزیده شد. همچنین با تشکیل شورای عالی تبلیغات درصدد هماهنگی بیشتر در تبلیغات فرهنگی و دینی گام برداشت. پس از آن به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری به فعالیت پرداخت.

با حکم سید روح‌الله خمینی در ۲ اردیبهشت ۱۳۶۸ عضو هیئت بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گردید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true