×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پیگیری برون استانی استاندار فارس: از احداث پالایشگاه تا محرومیت‌زدایی

پیگیری برون استانی استاندار فارس: از احداث پالایشگاه تا محرومیت‌زدایی،استاندار فارس در پایان دیدارها و پیگیری های برون استانی خود با محوریت احداث پالایشگاه تا محرومیت زدایی؛ از روند پرشتاب توسعه این استان خبرداد و گفت : فرایند توسعه با استفاده از تسهیلات بانکی و بهره مندی از حمایت های نفتی شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

 

به گزارش فارس آگاه، دکتر محمد هادی ایمانیه در جریان سفر به تهران و دیدارهای جداگانه‌ با مدیران ارشد دولت، مسیرهای رفع محرومیت زدایی و توسعه استان با تمرکز بر ایجاد اشتغال و رونق تولید را مورد بررسی قرار داد.

از احداث پالایشگاه تا محرومیت زدایی با مشارکت وزارت نفت
استاندار فارس در این سفر در دیدار با جواد اوجی وزیر نفت در خصوص مباحثی همچون کمک های وزارت نفت در احداث خط انتقال فرآورده‌های نفتی از جنوب کشور به شیراز و احداث پالایشگاه دوم شیراز بحث و تبادل نظر کرد.

کمک وزارت نفت به احداث زائر سرای فارس در مشهد و کمک به آسفالت معابر روستایی فارس از دیگر مباحثی بود که در این دیدار دنبال شد.

پیگیری برون استانی استاندار فارس: از احداث پالایشگاه تا محرومیت زدایی

جهش در ساخت مسکن روستایی فارس
استاندار فارس، همچنین در دیدار با غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن کشور، موضوع محرومیت زدایی از چهره روستاهای استان فارس مورد بررسی قرار گرفت و بحث اختصاص سهمیه‌ سه هزار تن قیر طی ۲ مرحله برای آسفالت معابر روستایی استان محقق شد.

در دیدار استاندار فارس با رییس بنیاد مسکن کشور، زمینه های افزایش سرعت ساخت مسکن روستایی در قالب نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تامین زمین، اختصاص تسهیلات و ساخت مسکن روستایی تاکید شد.

پیگیری برون استانی استاندار فارس: از احداث پالایشگاه تا محرومیت زدایی

تامین اعتبارات مورد نیاز برای مقابله با کم آبی
استاندار فارس در در دیدار با محسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور موضوعاتی از جمله جبران باقی مانده خسارت های سیل در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را دنبال کرد.

وی در این دیدار، ایجاد پایگاه‌های چند منظوره در چند شهرستان فارس را مطرح کرد و در ادامه برای لایروبی و دیواره گذاری رودخانه‌های موجود در محدوده شهرهای استان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

تامین اعتبارات مورد نیاز برای مقابله با کم آبی در سال آینده با تمرکز بر تامین تانکرهای انتقال آب آشامیدنی برای روستائیان و عشایر و برنامه ریزی برای مقابله با تنش آبی در دیگر مباحثی بود که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

پیگیری برون استانی استاندار فارس: از احداث پالایشگاه تا محرومیت زدایی

پیگیری مصوبا سفر رییس جمهور
استاندار فارس، همچنین در ادامه سفر خود به تهران با مسئول پیگیری مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور دیدار کرد که در این دیدار در خصوص مسیر دنبال کردن فرآیند احداث قطار شیراز به اهواز و آغاز عملیات اجرایی این طرح ملی از سال آتی توافق شد.

کمک به احداث بیمارستان سرطان شیراز از دیگر مباحثی بود که در این دیدار در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

پیگیری برون استانی استاندار فارس: از احداث پالایشگاه تا محرومیت زدایی

سرمایه گذاری بانک رفاه در جهت ایجاد اشتغال در فارس
در دیدار استاندار فارس با اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران، در خصوص سرمایه گذاری این بانک در این استان به ویژه در زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید توافقات خوبی حاصل شد که بر اساس آن افزون بر ۱۰ طرح کلان استان فارس با مشارکت بانک رفاه و اختصاص تسهیلاتی که از سوی این بانک در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید اجرا خواهد شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، در این دیدار توافق شد که به برخی صنایع استان که برای توسعه و ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه هستند، تسهیلات پرداخت شود و روند انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه و انتقال کارخانه پشم شیشه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز با استفاده از تسهیلات بانک رفاه شتاب گیرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true