true

صنعت تغذیه حیوانات تنوع بالایی در ارائه محصولات غذایی دارد. انتخاب بهترین غذا برای حیوانات خانگی، یکی از مهمترین دغدغههای صاحبان حیوانات است. هنگام خرید انواع این غذاها، مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید کیفیت است.
به گزارش فارس آگاه به نقل از جهان اقتصادی: مهرناز خوشبخت| شما باید برندی پیدا کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز حیوان را فراهم کند. توجه به تغذیه این موجودات مهربان و دوست داشتنی ، کمترین کاری است که شما به عنوان کسی که یکی از این حیوانات خانگی را نگهداری میکنید، باید انجام دهید.
شایر ؛ پیشرو در تنوع و کیفیت
شایر با هدف تولید محصولات با کیفیت و استاندارد برای حیوانات خانگی در سالهای اخیر توانسته است جایگاه ویژهای در بازار ایران، پیدا کند. این برند ایرانی با بهرهگیری از گروهی متخصص و بهترین مواد اولیه، بیش از ۱۰۰ محصول متنوع را روانه بازار کرده است. از انواع غذاهای تر گرفته تا سوپ، پته، چانک و بستنی گربه.
محصولات شایر همواره با بهرهگیری از استانداردهای جهانی تولید میشوند تا رضایت صاحبان حیوانات خانگی و سلامت پتهای عزیزشان را تضمین کنند.در این گفتوگو، با مهندس محمدرضا جمشیدیان، مدیرعامل و موسس شایر، همراه شدهایم تا از مسیر پر فراز و نشیب ۵ سالهشایر بگوید و چالشهای ایجاد یک صنعت جدید را برایمان بازگو نماید. وی متولد تهران و با ۲۸ سال سابقه و دارای دکتری کسب و کار با کلی ایده جدید در این حوزه در حال کارآفرینی است. در این گفتگو با رشد و موفقیت این برند، چالشهای پیش روی صنعت غذای حیوانات خانگی در ایران و چشمانداز آینده شایر بیشتر خواهیم دانست.
به نظر میرسد تاسیس برند شایر در زمان مناسبی نبوده ، چطور توانستید در چنین شرایطی کار را شروع کنید و به موفقیت برسید؟
آغاز فعالیت شایر یکی از سختترین دوران حتی برای زندگی عادی بود. سال ۱۳۹۸، همزمان با همهگیری کرونا در ایران و جهان و تعطیلی گسترده کسبوکارها . در شرایطی که بیشتر مردم مجبور به ماندن در خانه بودند و زنجیرههای تأمین در سطح جهانی دچار اختلال شده بود، ما تصمیم گرفتیم که این چالش بیبدیل را به فرصتی برای خود تبدیل کنیم. تیم شایر با تلاش فراوان، برنامهریزی دقیق و اعتماد به ایده تولید داخلی با کیفیت بالا توانست در همان سالهای ابتدایی جای خود را در بازار باز کند و به رشد ادامه دهد. این تجربه نشان داد که اگر هدف مشخص و تیمی متعهد داشته باشید، حتی در سختترین شرایط هم میتوان به موفقیت رسید.
چرا نام “شایر” را برای برند خود انتخاب کردید و این اسم چه مفهومی دارد؟
در انتخاب نام شایر دقت زیادی به خرج دادیم. این کلمه در لغتنامه استاد دهخدا به معنی عسلچین و انگبینچین است؛ مفهومی که در زبان پارسی اشاره کالاهای با ارزش دارد. همچنین علاوه بر سگ یورک شایر، نام دومین گاو شیرده دنیا، قویترین اسب دنیا و گرانترین قناری دنیا نیز شایر است. تمام این معانی به ما حس قدرت، کیفیت و اصالت میدهد که نگاهمان در برندمان نمایان شود. هدف ما از ابتدا این بود که شایر نمادی از بهترینها در صنعت غذای حیوانات خانگی باشد و تا امروز محقق نمودهایم.
تا امروز چه دستاوردهایی داشتهاید و چه جایگاهی در بازار ایران پیدا کرده است؟
شایر تا امروز بیش از ۱۰۰ محصول را روانه بازار کرده است و این فقط یک شروع است. محصولات ما شامل انواع غذای تر است. خانواده محصولات نچرال، پته، سوپ، چانک، استیک و بستنی گربه که با استفاده از تازهترین مواد اولیه تولید میشوند و البته تلاش کردیم در شادیهای دوستداران حیوانات شریک باشیم و کیک تولد با ۳ تم برای سگ و ۳ تم برای گربه آماده کردیم. ما تلاش میکنیم که با رعایت بالاترین استانداردها، نه تنها در بازار ایران پیشرو باشیم، بلکه وارد بازارهای بینالمللی نیز شویم که تا امروز موفقیتهای خوبی بدست آوردهایم. یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ ما ایجاد اعتماد در مصرفکنندگان ایرانی است که حالا میدانند تولید داخلی هم میتواند کیفیتی جهانی ارائه دهد.
به نظر شما بزرگترین چالشهای صنعت غذای حیوانات خانگی در ایران چیست؟
یکی از بزرگترین چالشهای ما، فرهنگسازی در مصرف غذای صنعتی برای حیوانات خانگی است. هنوز بسیاری از افراد هنوز فکر میکنند که غذای خانگی بهتر است، در حالی که غذای صنعتی استاندارد، مثل محصولات شایر، با داشتن جیره غذایی مناسب حاوی تمامی مواد مغذی ضروری است و به سلامت حیوان کمک میکند. از طرف دیگر، نوسانات اقتصادی و چالشهای تأمین مواد اولیه همواره جز موانعی بوده که با برنامهریزی دقیق و تلاش تیمی بر آنها غلبه کردهایم که البته مبتلا به کل صنعت کشور است. اما در نهایت، ما به هدف خود که تولید محصولات با کیفیت بالا برای حیوانات خانگی است، متعهد هستیم و رضایت صاحبان پت بزرگترین موفقیت ماست.
شایر را در یک جمله توصیف کنید
شایر یعنی ترکیب اصالت، نوآوری خاص و کیفیت، برای خدمت به طبیعت و حیوانات خانگی. در پایان لازم به ذکر است که، شایر تنها یک تولیدکننده داخلی نیست، بلکه نمایندهای از استانداردهای جهانی در صنعت غذای حیوانات خانگی است. با پشتوانه تحقیق و توسعه مستمر، این برند نهتنها توانسته کیفیتی همتراز با برندهای خارجی ارائه دهد، بلکه با شناخت دقیق نیازهای بازار ایران، محصولات متناسبی را عرضه کرده است. در آینده، شایر با گسترش سبد محصولات، توسعه بازارهای صادراتی و ادامه نوآوری در تولید، مسیر رشد خود را با قدرت ادامه خواهد داد تا همچنان انتخاب اول صاحبان حیوانات خانگی باشد و در این مسیر با تولید علم در تولید غذاهای درمانی با مراکز علمی تحقیقاتی کشور توانسته گام های نوینی در این عرصه بردارد.
true
true
https://farsagah.ir/?p=60247
true
true