×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
 چرا امرا… احمدی در موسسه خیریه نرجس حضور ندارد؟!

بهزیستی علیه متخلفان، اعلام جرم می کند، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار فارس اگاه، پرونده پر حاشیه موسسه خیریه نرجس، که یکی از موسسات نگهداری از معلولان به ویژه معلولان ذهنی در شهر ‏شیراز است، به مدت سه سال در سیستم قضایی به اتهاماتی مانند تحصیل مال از راه نامشروع در حال ‏بررسی است. برای این پرونده بعد از طی یک روند قضایی طولانی در اردیبهشت ماه امسال یک قرار قضایی نهایی صادر شد که بر اساس این قرار مدیرعامل این موسسه عزل و بهزیستی فارس مکلف ‏شد تا فرد دیگری را به عنوان مدیرعامل جدید معرفی کند.‏«فارس اگاه» در آخرین خبر از موسسه خیریه نرجس اعلام کرد که مدیرعامل این خیریه بعد از کشمش های طولانی بالاخره برکنار شد و «امرالله احمدی» به عنوان مدیرعامل جدید این موسسه معرفی شده است، اما باخبر شدیم به علت برخی از کارشکنی ها و عدم اجرای دستورات آقای احمدی توسط عده ای از کارکنان این موسسه، مدیرعامل جدید هنوز نتوانسته در این موسسه مستقر شود. با «حمید آزرمی» معاون هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی فارس و دبیر کمیسیون ماده ۲۶ این سازمان، گفت و گویی انجام دادیم. آزرمی در روند بررسی این پرونده توسط سیستم قضایی، مدتی به عنوان نماینده بهزیستی در این موسسه مستقر بوده و گزارشی نیز در مورد عملکرد و تخلفات گردانندگان این موسسه به بهزیستی و بازپرسی ارائه داده است.

شهر مردم: پرونده خیریه نرجس به کجا رسید؟

آزرمی: همانطور که مستحضرید، پرونده این خیریه در مراجع قضایی در حال پیگیری است و یک قرار قضایی برای مدیرعامل موسسه خیریه نرجس صادر شده و براساس این قرار نیز، مدیرعامل جدیدی برای آن معرفی شده است.

شهر مردم: آیا مشکلی برای شروع به کار و استقرار آقای احمدی در خیریه نرجس پیش آمده است؟

آزرمی: در استقرار مشکلی پیش نیامده است، اما متاسفانه برخی از کارکنان این موسسه با او همکاری نکردند، حدود ۱۰ روز قبل، با مسئولان بهزیستی در موسسه حاضر شدیم و آقای احمدی را به عنوان مدیرعامل جدید معرفی کردیم که از ابتدای امر با مقاومت و عدم پذیرش رو به رو شدیم، اما با تاکید زیاد ما، وی معرفی شد، ولی بعد از چند روز با توجه به عدم همکاری کارکنان این موسسه، آقای احمدی دیگر به موسسه نرفتند، به نظر می رسد کارکنان این موسسه همچنان از بیرون و مدیریت سابق دستور می گیرند.

شهر مردم: بهزیستی برای حل این مشکل چه اقدامی انجام داده است؟

آزرمی: بعد از مطلع شدن از این موضوع، مراتب را به مدیرکل بهزیستی که بخاطر انتخابات در تهران بودند، گزارش دادیم که دستور دادند تمرد هیئت مدیره و کارکنان این موسسه را صورتجلسه کنیم و به دادستانی اطلاع دهیم، بنابراین مراتب عدم پیروی از دستور و عدم تمکین کارکنان این موسسه به سیستم قضایی گزارش داده شد.

شهر مردم: یعنی بهزیستی صرفا به سیستم قضایی اطلاع داده و وبا توجه به اینکه «بهزیستی» مسئول نظارت بر عملکرد خیریه‌هاست قرار نیست در حل این مشکل به صورت مستقیم مداخله کند؟

آزرمی: براساس دستور دادستانی و اعلام قاضی مرکز «شوق زندگی»، آقای احمدی باید در این موسسه مستقر شده و فعالیت مدیرعاملی خود را آغاز کند، عوامل داخلی این موسسه هنوز از بیرون دستور می‌گیرند، بهزیستی فارس با قدرت در این زمینه اقدام می‌کند و این موضوع را روی میز خود دارد و با مشورت سیستم قضایی بهترین تصمیم را در این زمینه خواهد گرفت.

شهر مردم: کمیسیون ماده ۲۶ برگزار شد؟ خروجی این جلسه چه بوده است؟

آزرمی: کمیسیون ماده ۲۶ به صورت فوق‌العاده برای این موضوع تشکیل شد و براساس آن، بهزیستی فارس طبق دستور قضایی عمل کرد، مدیرعامل سابق این موسسه برکنار و مدیرعامل جدید هم معرفی شد، در سازمان بهزیستی در تمام سطوح عزم ما بر این است که با مراجع ذی‌صلاح قضایی تا زمانی که این پرونده به نتیجه برسد، همکاری لازم را داشته باشیم.

شهر مردم: با توجه به اینکه معرفی آقای احمدی به عنوان مدیرعامل جدید با دستور قضایی بوده، آیا می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های قضایی و انتظامی برای اجرای آن عمل کرد؟

آزرمی: ما در این راستا جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد، مستندات جمع آوری شده و برای سیستم قضایی ارسال شده است، تصمیمات سازمان براساس تصمیمات قضایی گرفته شده است، بنابراین بعد از این برای هر کس که در این موسسه با تصمیمات سازمان مخالف و مقابله کند، اعلام جرم خواهد شد و ما رسما شاکی این افراد در مراکز قضایی خواهیم شد.

شهر مردم: صحبت آخر؟

آزرمی: نباید حق معلولان تحت حمایت این موسسه در این پیچ و خم ها، پایمال شود، بنابراین اجازه نمی‌دهیم، افرادی که با خودخواهی و جناح بندی، در تصمیماتی که توسط سیستم قضایی و سازمان بهزیستی برای منافع و کیفیت بخشی خدمت به توانخواهان گرفته شده است، اختلال ایجاد می‌کنند، موفق شوند، مدیرکل و تمام سطوح مدیریتی بهزیستی بیش از گذشته برای حل این موضوع در کنار سیستم قضایی خواهند بود.

فارس اگاه با توجه به رسالت خود در راستای پیگیری مشکلات مردم و روند حل این مشکلات، همچنان جزییات پرونده خیریه نرجس را در گزارشات آتی، به اطلاع خوانندگان خواهد رساند

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true