×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
چین ۵ شرکت صنایع دفاعی آمریکا را تحریم کرد

چین ۵ شرکت صنایع دفاعی آمریکا را تحریم کرد، این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا فروش تسهیلات آمریکا به تایوان را اعلام و واشنگتن شرکت‌ها و افراد چینی را به دلایل مختلف تحریم کرد.

 

به گزارش فارس آگاه،سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه گفت پکن پنج شرکت صنایع دفاعی آمریکا را در واکنش به اقدام مشابه واشنگتن (در تحریم شرکت‌ها و شخصیت‌های چینی) تحریم کرده است.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا فروش تسلحیات آمریکا به تایوان را اعلام و واشنگتن شرکت‌ها و افراد چینی را به دلایل مختلف تحریم کرد.
پکن فروش تسلحیات آمریکا به تایوان را نقض آشکار اصل چین واحد توصیف کرد و وانگ، اعمال تحریم‌های غیرقانونی یک جانبه آمریکا به بهانه‌های واهی علیه شرکت‌ها و افراد چینی را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد آن‌ها به شدت به حاکمیت و منافع امنیتی چین، خدشه وارد می‌کند.
در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است تحریم‌های آمریکا همچنین صلح و ثبات سراسر تنگه تایوان را تضعیف می‌کند و حقوق و منافع مشروع و قانونی عوامل تحریم شده چینی را نقض می‌کند.
بر اساس این بیانیه، در پاسخ به این اقدامات بسیار اشتباه انجام شده از سوی آمریکا و مطابق با قانون ضد تحریم‌های خارجی چین، پکن تصمیم گرفته است پنج شرکت صنایع دفاعی آمریکا را به نام‌های شرکت سیستم‌های زمینی و تسلیحاتی BAE، شرکت عملیات‌های سیستم‌های تکنولوژی آلیانت، شرکت ایرووایرومنت، شرکت ویاست و شرکت دیتا لینک تحریم کند.
به گزارش  صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه چین در این بیانیه افزود: اقدامات متقابل شامل مسدود کردن دارایی‌های این شرکت‌ها در چین از جمله اموال منقول و غیرمنقول آن‌ها است و سازمان‌ها و افراد در چین از هرگونه معامله و همکاری با این پنج شرکت منع می‌شوند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true