×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
کاشت نهال توسط جهانگرد دوچرخه‌سوار در شیراز

کاشت نهال توسط جهانگرد دوچرخه‌سوار در شیراز، دوچرخه‌سوار و جهانگرد ایرانی به عنوان سفیر صلح و سلامت با سفر به شیراز و با هدف اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور در حرکتی نمادین در مجتمع آموزشی امام رضا(ع) اقدام به کاشت نهال کرد.

 

 

به گزارش فارس آگاه، کرامت عزیززاده دوچرخه‌سوار جهانگرد ایرانی و عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری است که به عنوان سفیر صلح و دوستی و حامی منابع طبیعی، بهداشت و سلامت عمومی، تاکنون توانسته در ۷۰کشور دنیا رکاب‌زنی کرده و نزدیک به ۴۰ هزار نهال در شهرهای مختلف دنیا غرس کند.

وی با حضور در مراسم غرس نهال با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و حمایت و حفاظت از منابع طبیعی در بین جمعی از دانش آموزان و مسئولان گفت: حدود ۲۰ سال است که با شعارهای مختلف در حوزه صلح، دوستی، حفاظت از محیط زیست، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و حمایت از کودکان سرطانی، ایرانگردی و جهانگردی کرده است.

به گفته این ورزشکار طبیعت‌دوست حفظ منابع طبیعی و ترویج آن از شعارهای مهم وی بوده و بر این باورست که می‌توان با همکاری مردم و به ویژه دانش آموزان این شعارها را محقق کرد.

کاشت نهال توسط جهانگرد دوچرخه‌سوار در شیراز

ضرورت ترویج فرهنگ درختکاری در بین دانش‌آموزان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این مراسم با تأکید بر ترویج فرهنگ درختکاری در بین دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور گفت: در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور قرار است به همت جمعی از مردم و دستگاه‌های اجرایی طی چهار سال یک میلیارد درخت در سراسر کشور کاشته شود.

حجت اله مرادی افزود: به همین منظور ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از عرصه‌های جنگلی در مدارس از جمله مهمترین اولویت‌های این اداره کل برای کاشت نهال است.

حسینی معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ کاشت درخت و احترام به طبیعت در جامعه بویژه در بین دانش آموزان گفت: همه ما برای حفاظت از جنگلها و منابع طبیعی مسئولیت داریم و برای ترویج این فرهنگ ماندگار کاشت درخت و مهمتر از آن نگهداشت طبیعت و جنگلها باید تلاش کنیم.

به نقل از ایرنا، مراسم اهدای لوح تقدیر به دوچرخه سوار بین‌المللی کشور و مراسم بذرکاری توسط وی در مؤسسه فرهنگی آموزشی هورآتیه شیراز از جمله دیگر برنامه‌ها بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true