×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
توسعه فرهنگی جوانترین منطقه شهرداری شیراز زیر سایه یار مهربان

رونمایی از بزرگترین کتابخانه شرق شهر، در روز شیراز سال آینده، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، بی شک یکی از نشانه های توسعه فرهنگی در هر جامعه ای میزان سرانه مطالعه در آن و مراکز مطالعه و کتابخانه های آن شهر و دیار است، این در حالی است که به گواه آمار طی، سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی و نیز شبکه های ارتباطی یار مهربان مورد بی مهری قرار گرفته،به گونه ای که بر طبق آمار سال ۹۶ سرانه مطالعه هر شیرازی به کمتر از ۶ دقیقه رسیده است. همین امر هم باعث شد که ایجاد فضاهای کتابخانه ای به عنوان یکی از نیازهای اساسی در حوزه فرهنگی در دستور کار مدیریت شهر شیراز -شورای اسلامی و شهردار کلانشهر شیراز- قرار گیرد، در این میان گرچه در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در این حوزه افتاد اما این پاسخگوی تامین نیاز تمامی نقاط شهر نبود و این توسعه بیشتر به سمت نقاط مرکزی و غربی شهر بود، در این بین اواخر سال ۴۰۱ بود که کلنگ ساخت یک ابر پروژه کتابخانه ای در خیابان فال اسیری منطقه ۱۱ به عنوان جوانترین منطقه شهرداری به زمین زده شد، تا نه تنها اهالی این منطقه بلکه اهالی شرق شیراز بتوانند از ظرفیت‌های این پروژه بهره مند شوند.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز  ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای این پروژه گفت: کتابخانه فال اسیری هم اکنون با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و عملیات اجرایی آن به سرعت در حال ساخت است.

بهزاد پرنیان اظهار داشت: این پروژه با  ۱۷۰۰ متر مربع زبر بنا شامل یک طبقه زیر زمین و سه و نیم طبقه ازکف، شامل بخش‌های مختلف از جمله سالن مطالعه، کافی شاپ، خزانه، بخش کودکان، اندیشکده، بخش‌های آموزشی و… است.

وی تصریح کرد: تاکنون در فاز اول این پروژه ۱۷میلیارد تومان هزینه شده و پیش بینی می‌شود تا پایان پروژه این رقم به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

پرنیان اظهار داشت: اجرا این پروژه می‌تواند در افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در شرق شیراز تاثیر بسزایی داشته باشد.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز گفت: در حال حاضر پروژه به سرعت در حال اجراست و تا دهه فجر فهالیت‌های عمرانی داخلی آن به اتمام می‌رسد و عملیات طراحی داخلی و نمای بیرونی آغاز می‌شود و امیدواریم سال آینده همزمان با روز شیراز شاهد بهره برداری از این پروژه فاخر باشیم.

وی در خصوص مشخصات این کتابخانه گفت: این کتابخانه، یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در کلان‌شهر شیراز است که می‌تواند به یک مرکز برجسته فرهنگی تبدیل شود و خدمات بی‌شماری را به شهروندان ارائه کند.

پرنیان گفت: یکی از ویژگی‌های این پروژه آن است که بسیاری از مصالح و تجهیزات آن از اجناس کاملا ایرانی است و البته در ساخت آن تمامی استاندارهای یک کتابخانه مدرن و به روز با حضور متخصصان رعایت شده است تا در آینده شهروندان منطقه با کمترین دغدغه بتوانند از این پروژه استفاده کنند.

محمد حسین فیروزی مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس ضمن بازدید از اجرای این پروژه گفت: کتابخانه ای که در خیابان فال اسیری در منطقه ۱۱ در حال احداث است، یکی از بهترین کتابخانه های شیراز خواهد شد، که شامل چندین سالن مطالعه، بخش های کودک و نوجوان، مخزن کتاب و … است. که به همت شهرداری منطقه ۱۱ در زمانبندی انجام شده سال آینده در روز شیراز به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: وجود فرهنگ مطالعه یکی از مواردی است که نشان دهنده توسعه فرهنگی یک منطقه به شمار می‌رود. در این خصوص در سطح منطقه اتفاقات خوبی در حال انجام است که یکی از مهمترین اقدام ها تکمیل همین پروژه است که به همت شهرداری منطقه با افتتاح آن شاهد رشد سرانه فرهنگی منطقه و شهر شیراز  نیز برای استفاده شهروندان خواهیم بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true