×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کره جنوبی و امارات به دنبال گسترش همکاری‌ در زمینه‌های دفاعی، اقتصادی و انرژی

کره جنوبی و امارات به دنبال گسترش همکاری‌ در زمینه‌های دفاعی، اقتصادی و انرژی ، کره جنوبی و امارات متحده عربی امروز چهارشنبه در دیدار و گفت‌وگوهای سران این دو کشور در سئول، به دنبال تمرکز بر تجارت و سرمایه‌گذاری، ‌انرژی و همکاری در بخش دفاعی هستند.

به گزارش روز سه شنبه فارس آگاه به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پس از گفت‌وگوهای یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی و محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی در سئول، دو طرف یک توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع (CEPA) امضا کردند که تجارت میان این دو کشور را آزاد می‌کند.

دو کشور همچنین تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که در آن امارات از کره جنوبی خواست حداقل ۶ فروند کشتی حمل گاز طبیعی مایع (LNG) به ارزش حدود ۱.۵ میلیارد دلار آمریکا بسازد و صندوق ثروت ملی امارات بر تعهد خود برای سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در کره جنوبی تاکید کرد.

امارات اولین کشور عربی است که با کره جنوبی قرارداد تجارت آزاد امضا می‌کند.

محمد بن زاید آل نهیان روز سه‌شنبه برای سفر رسمی دو روزه خود وارد سئول شد تا درباره راه‌های تعمیق همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در بسیاری از زمینه‌ها را گفتگو کند. وی اولین رئیس امارات متحده عربی است که به این کشور آسیایی سفر می‌کند.

در مذاکرات امروز چهارشنبه با حضور مقامات ارشد دولت و شرکت‌های دولتی، امارات بر طرح خود برای سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلار در کره جنوبی تاکید کرد. این طرح ژانویه ۲۰۲۳ (دی-بهمن ۱۴۰۱) در سفر یون سوک یول به این کشور خاورمیانه اعلام شد.

دو طرف ۱۹ قرارداد تجاری و تفاهم‌نامه در زمینه‌های سرمایه گذاری، انرژی، انرژی هسته‌ای، دفاعی، فناوری، تغییرات اقلیمی و مبادلات فرهنگی امضا کردند.

صندوق ثروت ملی امارات متحده عربی یعنی شرکت سرمایه گذاری «مبادله» از طرح‌هایی برای سرمایه گذاری بیش از ۶ میلیارد دلار در کره جنوبی رونمایی کرد و تفاهم نامه‌ای با وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی درباره گسترش چارچوب همکاری سرمایه‌گذاری امضا کرد.

این دو کشور همچنین توافق کردند که پروژه مشترک ذخیره سازی نفت خام را تقویت کنند و در پروژه‌های مربوط به هیدروژن، برای گسترش همکاری در بخش انرژی همکاری کنند.

سفر محمد بن زاید آل نهیان به کره جنوبی با مجموعه‌ای از نشست‌های تجاری و رویدادهای فرهنگی مورد استقبال قرار گرفت.

کره جنوبی روز سه‌شنبه با اعزام چهار فروند جنگنده F-۱۵ نیروی هوایی برای همراهی هواپیمای رئیس امارات پس از ورود به منطقه شناسایی پدافند هوایی این کشور، احترام خود را نشان داد.

اواخر روز سه شنبه، محمد بن زاید آل نهیان با روسای ارشد تجاری کره جنوبی، از جمله لی جه یونگ رئیس «سامسونگ الکترونیکس»، چونگ ییسون رئیس «هیوندای موتور گروپ» و چی ته وون رئیس «اس. کی. گروپ»، نشست‌هایی برگزار کرد.

تجارت دوجانبه این کشورها از ۱۹۰ میلیون دلار در سال ۱۹۸۰ به ۲۰.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسید که افزایش قابل توجهی داشت و امارات متحده عربی را به چهاردهمین شریک تجاری بزرگ کره جنوبی تبدیل کرد.

سال ۲۰۲۲، امارات متحده عربی قراردادی برای خرید سامانه موشکی زمین به هوای میان‌برد «چون گونگ ۲» کره جنوبی امضا کرد.

کره جنوبی بر اساس قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری سال ۲۰۰۹، چهار نیروگاه هسته‌ای در «براکه» ساخته است که اولین پروژه هسته‌ای آن در خارج از کشور محسوب می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true