×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
کسب ۶مدال توسط ساواته کاران فارس در مسابقات آسیایی

کسب ۶مدال توسط ساواته کاران فارس در مسابقات آسیایی، ساواته کاران استان فارس با درخشش در مسابقات آسیایی که در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد ۲طلا یک نقره و سه برنز کسب کردند.

به گزارش فارس آگاه، نایب رییس کمیته ورزش رزمی ساواته فارس افزود:‌ سید شهیاد کاظمی در دسته منهای ۶۵ کیلوگرم رده سنی جوانان یک نشان طلا و یک برنز برای فارس و کشور مان به ارمغان آورد، مجید مرادی در دسته به اضافه ۸۵ کیلوگرم بزرگسالان هم یک طلا و یک نقره به دست آورد.

پریا حیدری بیان کرد: همچنین نیکا کریم زاده فرد که برای نخستین بار از استان فارس در این پیکارها شرکت کرده بود در رده نوجوانان و وزن منهای ۵۶ کیلوگرم ۲ نشان برنز را بر گردن آویخت.

وی اضافه کرد: همچنین وحید سنایی از شیراز به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان در این مسابقات شرکت داشت.

به گزارش ایرنا، مسابقات ساواته قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا به میزبانی کشور ازبکستان از ۱۵ اردیبهشت تا بیستم همین ماه در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد.

رشته ساواته یک هنر رزمی است که به آن بوکس فرانسوی هم گفته می شود و ورزشکاران در رینگ بوکس با استفاده از دستکش و ضربات دست و پا به مبارزه می پردازند و این رشته بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و زیر نظر فدراسیون جهانی است.

به نقل از ایرنا، این رشته از سال ۸۷ در فارس شروع به کار کرد و طی این مدت وحید سنایی، علی جمالی و سید علی هاشمی و چندین ورزشکار دیگر موفق شده اند مدال طلای آسیا را کسب کنند.

انتهای پیام/

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true