×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲ اسفند - ۱۴۰۳  
true
true
گردشگری هیجانی: تبلور شادی و نشاط و پلی به سوی تجربیات فراموش نشدنی

در دنیای پر از تکرار و یکنواختی و روزمرگی، جست‌وجوگری و ماجراجویی به جهت شعله‌ور کردن احساس شادی و نشاط و ایجاد خاطره‌ای خاص و متمایز به وسیله گردشگری هیجانی میسر می‌شود.

به گزارش فارس آ‌گاه به نقل از گویای خبر، تاریخچه گردشگری را می‌توان به دوران باستان، قرون وسطی، انقلاب صنعتی و دوران توریسم مدرن و امروزی تقسیم‌بندی کرد. تاریخچه گردشگری به ویژه از سده هجدهم، که قرن ظهور رومانتیسم و پیدایش انقلاب صنعتی است، رو به گسترش و بالندگی گذاشت.

در حال حاضر با توجه به گسترش شهرنشینی و ایجاد اراضی و فضاهای شهری، ساکنان جوامع شهری لاجرم با چشم‌انداز یکنواختی از طبیعت تحت تصرف خود روبه‌رو شدند و نیاز شدید به تنوع محیط طبیعی، آنان را به گردش در پارک‌ها و باغات یا نواحی سرسبز واقع در محیط درون شهری یا پیرامون آن می‌کشاند.

در این بین، افرادی هم هستند که به دنبال هیجان در فضای طبیعت پیرامون خود می‌گردند تا بتوانند علاوه بر دور شدن از فضای متراکم شهری، حس هیجان خود را تخلیه کنند. بنابراین گردشگری هیجانی می‌تواند به بهترین شکل ممکن، این حس را در افراد جامعه ایجاد نماید.

در این راستا، شرکت گردشگری هیجانی زی‌نو میگون، با برند «زی‌نو‌» (زیست‌نو) تلاش دارد که با فراهم کردن این فضا، تجربه‌ای متفاوت را برای دوستداران طبیعت و تمامی کسانی که به دنبال هیجان و نشاط هستند، ایجاد کند.

خبرنگار گویای خبر، در این رابطه با دکتر پیمان سلیمانی میگونی، موسس، سرمایه‌گذار و مدیرعامل شرکت گردشگری هیجانی زی‌نو میگون، در غرفه این شرکت در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، گفت‌وگویی انجام داده‌ است که در ادامه می‌خوانید.

 

به عنوان موسس، سرمایه‌گذار و مدیرعامل شرکت گردشگری هیجانی زی‌نو میگون، هدف شما برای تاسیس این شرکت چه بوده است؟

در دنیای تجربه‌های ماجراجویی، شرکت گردشگری هیجانی زی‌نو میگون با تکیه بر شعله‌ور کردن لذت و شادی و احساس خوب ناشی از یک تجربه خاص، قصد خلق و ایجاد تجربه‌های هیجانیِ منحصربه‌فرد را برای اولین بار در ایران و دنیا بر اساس ایده نو و طرحی جدید دارد. لذا با هدف ایجاد و تبلور حس خوب هیجان و توسعه گردشگری هیجانی، شرکت زی‌نو میگون، خلق، ایده‌پردازی و عملیاتی شد.

 

لطفا در مورد گردشگری هیجانی توضیح بفرمایید و این که جایگاه این نوع گردشگری در دنیا کجاست؟

در دنیای پر تکرارِ امروزی، پدیده جست‌وجو‌گری و ماجراجویی و باهم‌بودن و ارتباطات عمیق روحی و روانی و به اشتراک گذاشتن این احساس با ایجاد تجربه‌ای خاص و متفاوت در گردشگری هیجانی مطرح می‌شود. بنابراین افراد مختلف در هر گروه سنی و اجتماعی، اعم از ماجراجوهایی که به دنبال رشد فردی و شخصیتی هستند؛ خانواده‌ها برای ایجاد احساس متفاوت و تقسیم احساسات با یکدیگر و گروه‌ها و مجموعه‌هایی که در مکان‌های متفاوت قصد ایجاد ارتباط دارند؛ ورزشکارها که به دنبال هیجان بوده؛ حتی کسانی که به دنبال حس لذت از فضای پذیرایی و اقامتی متفاوت هستند؛ هم چنین افراد سلامت‌محور در زمینه خویشتن‌دوستی و سلامت روح و روان که قصد دارند آرامش را در محیط و فضای متفاوت تجربه کنند؛ حتی گروه‌های کاری (Team Work) که به جهت رشد و تعامل بیشتر در یک محیط متفاوت حضور دارند؛ و نیز افراد گروه‌هایی که به دنبال تولید محتوا و به اشتراک گذاشتن آنها (وبلاگ‌نویسان) هستند و به طبع به فضا و محیط‌های متفاوت و پرانرژی نیازمندند و حتی تمام آحاد جامعه، به عنوان یک ضرورت و نیاز به دنبال ایجاد حس خوب ناشی از تجربه خاص هستند؛ به عنوان جامعه هدف گردشگری هیجانی محسوب می‌شوند که شرکت گردشگری هیجانی زی‌نو میگون، قصد خلق و ایجاد و عملیاتی کردن این فرایند را به طور علمی و عملی و با بهره‌گیری از فناوری‌ و دانش فنی و اجرایی روز دنیا دارد. می‌توان اذعان داشت که عملکرد این شرکت با این نگرش و سازمان‌دهی علمی و عملیاتی، متفاوت بوده و در دنیا منحصربه‌فرد است.

 

دلیل شما برای انتخاب منطقه کوهستانی میگون (شمیرانات) برای ساخت پارک گردشگری هیجانی زی‌نو چه بوده است؟

در منطقه شمیرانات و شهرستان توریستی تفریحی و گردشگری رودبارقصران و شهر میگون، با توجه به طبیعت زیبای کوهستانی و خوش آب و هوا در نزدیک‌ترین فاصله به شهر تهران، متاسفانه هیچ‌گونه اقدامی برای ایجاد و احداث مجموعه‌های گردشگری در چند دهه گذشته صورت نگرفته است و اقدام شرکت گردشگری هیجانی زی‌نو میگون، اولین گام و قدم برای ایجاد فضای گردشگری بعد از تاسیس پیست اسکی شمشک و دربندسر می‌باشد. بنابراین، شرکت گردشگری هیجانی زی‌نو میگون در اولین قدم‌، قصد ایجاد پارک گردشگری هیجانی میگون را در چند مرحله دارد که فاز اول آن، ایجاد برج اقامتی با سازه‌ای بی‌نظیر و بی‌همتا با ارتفاعی بیش از ۱۲۵ متر که در دنیا منحصربه‌فرد بوده و در دره‌ای زیبا با نمایی رو به دره بهشت (میگون) است. این مجموعه دارای امکانات متعدد شامل واحدهای اقامتی، ورزشی و پذیرایی با رویکرد هیجانی، ورزش‌های هیجانی (جامپینگ، بانجی جامپینگ، پنل صخره‌نوردی بزرگسالان و کودکان، پل معلق و  آسانسور سقوط‌ آزاد، زیب‌لاین، اسکای سایکل، استخر، جیم اکواریوم‌ و…) و هم چنین اقامت‌گاه‌های هیجانی از جمله سوئیت، اتاق‌های کف شیشه‌ای و معلق، واحدهای پذیرایی و هیجانی شامل رستوران‌های کف شیشه‌ای، رستوران‌های کشویی و معلق و کپسولی در ارتفاع ۶۵ تا ۸۵ متری است که برای اولین بار در دنیا به صورت مجموعه‌ای کامل با ذهن و دست توانمند متخصصان داخلی در شهرستان شمیرانات (میگون) طراحی شده است. این پروژه با ایجاد اشتغال‌ برای بیش از ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و ظرفیت پذیرش ۶۶۰  نفر-روز گردشگر و مهمان ‌را خواهد داشت.

این پروژه در ابعاد ملی و بین‌المللی در منحصربه‌فردترین موقعیت کوهستانی و منطقه‌ای شهرستان شمیرانات می‌تواند به عنوان ‌نماد و پرچم گردشگری هیجانی-کوهستانی ایران تلقی شده و نیز اولین قدم و گامی‌ بزرگ‌ در ایجاد درآمد و توسعه پایدار شهری و منطقه‌ای و اقتصاد دانش‌محور‌ منطبق با الگوها و استانداردهای بین‌المللی و سازگار با شرایط کوهستانی و طبیعی این منطقه بوده و با توجه به ضرورت ملموس و به منظور تامین نیازها و پاسخ به مطالبات آحاد مردم و جوانان و جذب گردشگر داخلی و خارجی و افزایش رونق اقتصادی در شهرستان شمیرانات، طراحی و امکان‌سنجی بومی‌سازی‌ شده است.

 

ساخت پارک گردشگری هیجانی منطقه میگون در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

با توجه به ابعاد بین‌المللی و گستره و حجم سرمایه‌گذاری لازم در مورد این امر، پروژه پارک گردشگری هیجانی میگون فازبندی شده است و اجرای فاز اول آن، که به تفصیل به آن اشاره شد؛ در حال انجام است. البته با چالش‌های نیز مواجه شده است.

 

حضور در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، چه دستاوردهایی برای شرکت زی‌نو میگون به دنبال خواهد داشت؟

شرکت گردشگری هیجانی زی‌نو میگون، با شعار «شعله‌ور کردن لذت و شادی ناشی از تجربه‌ای خاص از طریق گردشگری هیجانی»، برند زی‌نو (ZINOOO) را معرفی کرده است.

 

هدف و برنامه‌های شما در این نمایشگاه چیست؟

هدف شرکت گردشگری هیجانی زی‌نو میگون، ارتباط مستقیم با فعالان، سرمایه‌گذاران، مسوولان و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری بوده که در توسعه و تعالی و پیشرفت حوزه گردشگری هیجانی به هم بپیوندیم.

 

در پایان، دست به دست هم دهیم به مهر، میهن خود را کنیم آباد

گردشگری هیجانی: تبلور شادی و نشاط و پلی به سوی تجربیات فراموش نشدنی

 

گردشگری هیجانی: تبلور شادی و نشاط و پلی به سوی تجربیات فراموش نشدنی

 

گردشگری هیجانی: تبلور شادی و نشاط و پلی به سوی تجربیات فراموش نشدنی

 

گردشگری هیجانی: تبلور شادی و نشاط و پلی به سوی تجربیات فراموش نشدنی

در پویش هیجان و ماجراجویی، با ما باشید …

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true