×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
گردهمایی ۲۰ کشور در کنگره بین‌المللی قرآن، عترت و سلامت

گردهمایی ۲۰ کشور در کنگره بین‌المللی قرآن، عترت و سلامت ، یازدهمین کنگره بین‌المللی قرآن ، عترت و سلامت با شعار «قرآن نسخه شفابخش است»، با حضور ۲۰ کشور از ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهر تهران در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت فارس آگاه، قاسم رضییی دبیر یازدهمین کنگره بین المللی قرآن و عترت روز دوشنبه در یک نشست خبری که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: بررسی مواضع حوزه سلامت از منظر قرآن مهم بوده و فرهنگستان علوم پزشکی از آنجایی که وظیفه فرهنگ سازی را دارد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران ،اقدام به برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی قرآن و عترت کرده است .

وی اظهارداشت: ۵۵ سخنران اصلی در این کنگره هستند که از این تعداد ۲۰ سخنران از آلمان، سوریه، عراق، پاکستان، نیجریه و انگلستان هستند.

رضییی با اشاره به شعار کنگره با عنوان «قرآن شفابخش است» ، ادامه داد: مفهوم عافیت و صحت و سلامت از نظر قرآن ، انسان سالم مطلوب خدا، تغذیه سالم از منظر قران، حجاب و عفاف از منظر قرآن از محورهای مورد نظر در این کنگره است.

وی تصریح کرد: در این کنگره به بحث عفاف و حجاب از منظر قرآن در سلامت اجتماعی پرداخته می شود و نشست تخصصی عترت و وحدت نیز در حاشیه کنگره برگزار می شود.

وی گفت: کارگاه‌های تخصصی از جمله حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن و غیره نیز برگزار می شود و روشهای تفسیری قرآن در حوزه سلامت برگزار و اتاق های فکر نیز در جهت فرافکنی هایی که در فضای مجازی می شود، برپا می شود.

به گفته وی، آخرین دستاوردها و پژوهش های دانشگاه های مختلف در رابطه با قرآن نیز در قالب نمایشگاه برگزار می شود.

رضییی ادامه داد: اساتید دانشگاه، دانشجویان رزیدنت ها و فلوشیب ها و شاغلان حوزه سلامت در این کنگره شرکت می کنند و ۱۵ امتیاز بازآموزی دارد همچنین کسانی که در حوزه سلامت فعالیت دارند، از جنبه های عرفانی و اسلامی در این کنگره بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت قاریان و حافظان متعددی وجود دارد، افزود: بیش از ۲ هزار حافظ در دانشگاههای علوم پزشکی داریم و مباحث علمی سلامت محور در حوزه قرآن و عترت بررسی می شود.

یازدهمین کنگره بین‌المللی قرآن، عترت و قرآن از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ بهمن سال جاری با شعار « قرآن نسخه شفابخش» توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران و فرهنگستان علوم پزشکی وهمکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراکز علمی و دانشگاهی در تهران، مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود. پذیرش مقالات از طریق تارنمای کنگره به آدرس quran-health.com است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true