×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
 یک شیرازی، مرمت گر برتر کشور شد

یک شیرازی، مرمت گر برتر کشور شد، به گزارش فاطمه مقدم خبرنگار فارس اگاه، رئیس انجمن صنفی مرمتگران استان فارس، در حالی به عنوان مرمت گر و حفاظت گر برتر کشور انتخاب شد، که سال گذشته نیز موفق شده بود، مدیر برتر موزه های کشور شود.

سحر فروزان پور، که امسال عنوان مرمت گر برتر کشور، برای مرمت اشیاء موزه تاریخ تجارت جهانی جندی شاپور به دست آورده، موفق شده است، تعداد زیادی از اشیاء موزه ای (متعلق به موزه جندی شاپور) را مرمت کرده و گزارش های مفصلی در این خصوص ارائه دهد. وی‏، به ‏مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی، جایزه و لوح تقدیر خود را از دکتر علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور، دریافت کرد.

این مرمتگر برتر کشور، همچنین توسط شورای بین المللی موزه های کشور(ایکوم)، در شاخص حفاظت، مرمت و پژوهش، رتبه برتر کشور را کسب کرده است، این رتبه به سبب ارائه دو مقاله در حوزه موزه داری، با عنوان «پایداری فرهنگی و حرفه  ای در موزه » و نیز مقاله دیگری در خصوص مرمت یک لباس تاریخی ایرانی، به او تعلق گرفته است. این مدیر موزه خصوصی شیرازی، همچنین در تولید محتوای موزه ای در فضای مجازی، موفق به کسب رتبه دوم در کشور شد. از سوی دیگر، سه بعدی سازی اشیای موزه ای تجارت جهانی جندی شاپور با تعدادی قابل توجه، او را در رده موزه داران برتر کشور قرار داده است.

فروزان پور، به مدت ۱۵ سال در حوزه مرمت آثار و اشیای تاریخی، فعالیت دارد و ۵ سال نیز همزمان با کار، در حوزه مرمتگری به عنوان مدیر موزه جندی شاپور، به فعالیت مشغول است. وی، سال گذشته نیز عنوان مدیر برتر موزه های کشور را کسب کرد.

گفتنی است، سحر فروزان پور، هم اکنون عهده دار ریاست انجمن صنفی مرمتگران استان فارس است.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true