×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
۱۵ هزار میلیارد تومان؛ سهم دولت بابت بیمه رایگان ۵ دهک اول

۱۵ هزار میلیارد تومان؛ سهم دولت بابت بیمه رایگان ۵ دهک اول، بنابر مصوبه هیأت وزیران، ۵ دهک اول جامعه به صورت رایگان از بیمه سلامت برخوردار می شوند که به همین منظور، ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش فارس آگاه، سازمان بیمه سلامت ایران در ۲۲ مرداد سال ۹۱ با تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر کشور تشکیل شد. با تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران، یکی از بزرگ‌ترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور صورت گرفت. در حال حاضر پس از گذشت یک دهه از تأسیس این سازمان، خدمات مهم و قابل توجهی در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی به بیمه شدگان ارائه می‌شود و سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از سازمان‌های بیمه گر نقش غیر قابل کتمانی در حل چالش‌های حوزه سلامت دارد.

هزینه‌های سرسام آور درمان بیماری و تهیه دارو، باعث شده بود که جمعیت زیادی از قشر کم درآمد و محروم جامعه، قید درمان را بزنند و با بیماری و درد خود کنار بیایند. از همین رو، موضوع بیمه رایگان افراد کم درآمد جامعه در دستور کار دولت قرار گرفت و در سال ۱۴۰۲؛ مصوب شد تا ۵ دهک اول جامعه به صورت رایگان بیمه سلامت شوند و درمان بیماری‌های آنها نیز تا حدود زیادی رایگان شده است.

جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت می‌توانند از خدمات درمانی در بخش‌های سرپایی و بستری استفاده کنند. اما، سازمان بیمه سلامت ایران برای پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی ۵ دهک اول جامعه، نیازمند بودجه و اعتبارات لازم است که در همین ارتباط، محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر، به روند پوشش بیمه‌ای دهک‌های اول تا پنجم و همین طور، ششم تا نهم اشاره کرد و توضیحاتی ارائه داد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در پاسخ به این پرسش که چه افرادی تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند، گفت: طبق بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دهک‌های یک تا سه درآمدی از پوشش بیمه رایگان برخوردار شدند و همین روند مطابق با بند ک تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و همچنین مصوبه هیئت وزیران در مورخ ۲۹ فروردین سال جاری تداوم یافت.

به نقل از مهر، ناصحی افزود: طبق مصوبه دولت، دهک‌های یک تا سه درآمدی به صورت رایگان از پوشش بیمه‌ای برخوردار شدند.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true