×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
۴ دریاچه مصنوعی در اطراف شیراز ایجاد شود

۴ دریاچه مصنوعی در اطراف شیراز ایجاد شود، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه ، ایجاد ۴دریاچه مصنوعی در چهار سمت شیراز، اولین درخواست عضو شورای شهر شیراز از مسئولین مدیریت شهری، در صحن علنی شورا در این هفته بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز، در نطق پیش از دستور خود، در جلسه این هفته صحن علنی شورای شهر، با اعلام این مطلب، گفت: شیراز، امروز نیازمند چند دریاچه مصنوعی است تا شهر را زیبا و هوا و فضا را تلطیف نماید. این در حالی است که در تهران، به رغم کم آبی، بیش از ۱۰ دریاچه مصنوعی دارد که مردم در اطراف آن، تفریح و تفرج می کنند. با توجه به این موضوع، آیا ایجاد چند دریاچه مصنوعی در چهار نقطه شیراز، منطقی و عقلانی نیست؟ این کار، تنها ذره ای همدلی دستگاه ها را می‌خواهد و شدنی است.

بحث ارزش افزوده، موضوع دیگری بود که محمدرضا هاجری، در نطق خود به آن، اشاره کرد و اظهار داشت: دریافت ارزش افزوده شیراز، برای احیا و مرمت و بهسازی شهرستان از شکاف دره‌مانند خبر می دهد. باید پیگیری و حق شهر لحاظ و پرداخت گردد. در حالی که متوسط دریافتی ارزش افزوده ماهیانه تهران، ۱۸۰۰ میلیارد تومان و اصفهان ۳۸۵ میلیارد تومان است، شیراز فقط ۵۰ میلیارد تومان دریافت می کند؟! که جا دارد مسئولان ارشد استان و مجمع نمایندگان فارس، به داد مرکز استان برسند. پیگیری کنند تا حق ارزش افزوده شهر، عادلانه دریافت شود.

وی با اشاره به افزایش ۳نماینده جدید در مجلس در فارس و ۵نفره شدن تعدادنمایندگان شیراز در مجلس، خواستار همراهی و همدلی نمایندگان و استفاده از این فرصت، برای توسعه فارس شد و ادامه داد: درحالی که در جهان، اعطای بیش از ۹٠ درصد مجوز فعالیت برخی سمن ها و سازمان های مردم نهاد، توسط مدیریت شهری و شهرداری ها صورت می گیرد، در ایران و شیراز صدور مجوز فعالیت، در اختیار دیگر سازمانها بوده و مدیریت شهری کاملاً خلع ید، شده است.

هاجری، با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به  فارس و شیراز، گفت: این یک فرصت ناب است که می بایست مطالبات و توقعات بر حق در راستای منافع و مصلحت شهر، مورد توجه ویژه قرار گیرد که در این ارتباط، مطالبه بر حق اتصال فارس به دریا که رهاشده و انتقال آب خلیج فارس به فارس که همچنان فقط ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ قابل درخواست و مطالبه جدی است.

وی، نطق خود را با این سوال ادامه داد و افزود: چطور از  منطقه سیریک مابین میناب و جاسک می توانند آب برای اصفهان در نظر بگیرند، اما از پارسیان به فارس که کوتاه‌ترین فاصله را دارد، چرا عقب افتاده اند و پیشرفتی مشاهده نمی شود؟ ای کاش خط انتقال آب اصفهان از فارس می گذشت که ابتدا هم، چنین بود تا فارس اینگونه بی نصیب و عقب نمی ماند.

عضو شورای شهر شیراز، از ساخت شهر دانشگاهی و شهر سلامت، ساخت پتروشیمی و پالایشگاه‌های مصوب، پالایشگاه بزرگ سروستان، راه‌آهن بوشهر–شیراز و شیراز–کرمان و احیای کامل کارخانجات مخابرات راه دور و آزمایش مرودشت به عنوان برخی پروژه‌های اثرگذار، یاد کرد که اجرای آنها، می‌تواند موجب تحول گسترده اقتصادی، تولید و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان شود.

هاجری، گفت: اولویت نخست شهرداری، در ساخت مجتمع های فرهنگی، ورزشی و باغات، باید خانواده‌محوری باشد و تمامی بسترهای این عرصه، باید به گونه ای طراحی شود که خانواده ها بتوانند دور هم جمع شده، از آن بهره ببرند، از جمله بسترسازی در ارتفاعات و بام‌های شیراز و بوستانهای جنگلی. نهاد خانواده، زیربنای زندگی جمعی است که باید به صورت ویژه، دیده و تقویت شود و پیوست فرهنگی تمامی پروژه‌های مدیریت شهری، می بایست در همین راستا، تهیه و ضمیمه طرح‌ها و برنامه‌ها شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true