×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
۵۶۰۰ میلیارد ریال برای جبران افت فشار آب اصفهان هزینه شد

۵۶۰۰ میلیارد ریال برای جبران افت فشار آب اصفهان هزینه شد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان از هزینه ۵۶۰۰میلیارد ریالی برای جبران بخشی از افت فشار شبکه آب استان و بهبود آبرسانی در نقاط مختلف این خطه در یک سال اخیر خبر داد.
حسین اکبریان روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته «صرفه‌جویی در مصرف آب» افزود: برای جبران بخشی از افت فشار شبکه آب استان در یک سال اخیر با راه‌اندازی قرارگاه رصد و پایش آبرسانی، اقدامات اساسی انجام دادیم.

وی اضافه کرد: نصب تجهیزات تخصصی، ابزار دقیق، نصب فشارسنج، پهنه‌بندی و دیگر اقدامات فنی از جمله فعالیت‌های انجام گرفته برای بهبود آبرسانی در استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: در یک سال اخیر برای پایش هرچه بهتر افت فشار آب، ٣٧ منطقه داخل و خارج از سامانه اول آبرسانی اصفهان بطور کامل رصد شد که این کار ۶۴٠ دستور کار را در پی داشت که تا به امروز حدود ۶٠ درصد از آنها عملیاتی شده است.

اکبریان تصریح کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته برغم افزایش چشمگیر دمای هوا، وضعیت بهتری در آبرسانی و جلوگیری از افت فشار آب آشامیدنی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در ماه جاری مجمع خیران آبرسان استان تشکیل می‌شود تا با مشارکت نیکوکاران پروژه‌های آبی را بهتر پیش ببریم و بخشی از طرح‌ها توسط سرمایه گذاران اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان افزود: جذب سه هزار ئ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبارات ماده ۵۶ در حال تحقق است تا پروژه‌هایی مانند تصفیه‌خانه آب اضطراری و فاضلاب شهرستان چادگان و ایستگاه آبرسانی منطقه «علی‌آباد» به بهره برداری برسد.

اکبریان با اشاره به مشکلات متعدد در شبکه فرسوده فاضلاب اصفهان ادامه داد: بر همین مبنا مقدمات جذب پنج هزار میلیارد ریال را در دستور کار قرار داده ایم، از طرف دیگر برای جذب ۵۰ میلیون یورو نیز رایزنی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ریزش زمین بویژه در جنوب شهر اصفهان ارتباطی با فرونشست ندارد و بدلیل خوردگی تاج لوله‌ها رخ می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: با همکاری شهرداری باید اقداماتی صورت بگیرد تا آبخوان مناطق مختلف اصفهان از طریق آب‌های سطحی حاصل از بارندگی تغذیه شود و این آب با ارزش در شبکه فاضلاب جاری نشود.

اکبریان اظهار داشت: نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب در منازل اقدامی غیرقانونی و برداشت غیرمجاز محسوب می‌شود، لذا مردم باید به این مهم توجه کنند.
مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب آبفای استان اصفهان:
۹۷ درصد از مشترکان اصفهان تحت پوشش فاضلاب هستند / اصلاح ۲۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده فاضلاب
سعید شمسایی در ادامه این نشست خبری بیان داشت: اولین انشعاب فاضلاب استان اصفهان به ۶۰ سال قبل برمی گردد و ۹۷ درصد از مشترکان اصفهان و ۶۷ درصد استان تحت پوشش فاضلاب هستند.‌

وی افزود: جمع آوری فاضلاب استان اصفهان ۷۴۸ هزار انشعاب، ۳۱ تصفیه خانه در ۴۲ شهر استان اصفهان دارد.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: در حال حاضر در سطح استان ۹ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب احداث شده که چهار هزار کیلومتر آن در کلانشهر اصفهان است.

وی در خصوص تصفیه خانه های استان ادامه داد: ۱۹ تصفیه خانه در حال مطالعه و چهار تصفیه خانه در حال احداث است.

شمسایی بیان کرد: همچنین تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که جمعیتی حدود صد هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای اصلاح ۲ کیلومتر از شبکه فاضلاب در خیابان شهیدان کاظمی گفت: در جنوب رودخانه زاینده رود محدوده پل تا سمت خیابان نظر، خیابان‌های میرزا کوچک خان و اوحدی نیز اصلاح شبکه فاضلاب شهر اصفهان انجام شده است.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: از چهار هزار کیلومتر شبکه فاضلاب شهر اصفهان، ۵۰۰ کیلومترآن دارای قدمت بالا می باشد که تاکنون حدود ۲۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده اصلاح گردیده و بازسازی ۳۰۰ کیلومتر دیگر شبکه فاضلاب به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true