×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
۵ شهروند ایرانی امروز آزاد خواهند شد

۵ شهروند ایرانی امروز آزاد خواهند شد، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه امیدواریم امروز شاهد در اختیار قرارگرفتن دارایی‌های ایران باشیم، گفت: پپنج شهروند ایرانی امروز آزاد خواهند شد.

 

به گزارش فارس آگاه، ناصر کنعانی در نشست خبری، اظهار داشت: بازگشت سرمایه‌های بلوکه شده ایران از انگلیس را شاهد بودیم و با سیاست متخذه دولت این اموال به صورت کامل دریافت شد.

وی ادامه داد: در بحث اقدامات ظالمانه دولت آمریکا و اعمال فشارهایش به برخی شرکای تجاری ایران، شاهد انسداد برخی از دارایی‌های ایران در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی بودیم. در چارچوب آن سیاست بخش انسداد شده دارایی‌های مالی ایران در کره جنوبی آزاد شد و امروز این میزان از دارایی‌های ایران به صورت کامل در اختیار دولت و ملت قرار خواهد گرفت و دولت متناسب با نیاز کشور آن را هزینه خواهد کرد.

کنعانی با بیان اینکه امیدواریم امروز شاهد در اختیار قرار گرفتن دارایی‌های ایران باشیم و این به حساب ایران در یکی از کشورهای دوست منتقل شود، تاکید کرد: بر همین مبنا موضوع تبادل زندانیان هم در همین روز انجام خواهد شد و پنج شهروند ایرانی آزاد خواهند شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دو تن از شهروندان بر اساس علاقه خود وارد ایران خواهند شد، یک نفر از آنها به خانواده در کشور ثالث منتقل می‌شود و دو نفر دیگر در آمریکا می‌مانند.

برای محدودیت‌هایی که اتحادیه اروپا اعلام کرده ارزشی قائل نیستیم

وی همچنین با اشاره به بندهای غروب اکتبر، گفت: بعد از ۱۸ اکتبر محدودیت‌های مصرح در برجام به صورت اتوماتیک و خودکار برداشته خواهد شد. برای محدودیت‌هایی که اتحادیه اروپا اعلام کرده ارزشی قائل نیستیم. از تاریخ یاد شده این محدودیت‌ها به صورت خودکار برطرف خواهد شد و ایران براساس حقوق بین‌الملل می‌تواند با هر کشوری که علاقه‌مند به تعامل و همکاری است، همکاری و تعامل کند.

کنعانی تاکید کرد: محدودیت‌هایی که اتحادیه اروپا اعلام می‌کند ارزش قانونی و بین‌المللی ندارد و ایران بر مبنای قوانین بین‌المللی در چارچوب منافع خود با کشورهای دوست تعامل می‌کند. به هرگونه اقدام مثبت پاسخ مثبت نشان می‌دهیم. این را در مناسبات با اروپا در نظر خواهیم گرفت.

همکاری با آژانس ادامه خواهد یافت

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: برای همکاری و تعامل سازنده با آژانس اتمی مبتنی بر موافقتنامه جامع پادمان هیچ محدودیتی قائل نیستیم و این همکاری‌ها را با تأکید بر بیطرفی آژانس ادامه خواهیم داد.

فردا ۲۸ شهریور موعد اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق است

کنعانی همچنین درباره توافقنامه امنیتی با بغداد، گفت: فردا ۲۸ شهریور موعد اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق است. دولت عراق با جدیت اعلام کرده که به اجرای توافق پایبند هستم و تعهدات خود را در این رابطه انجام خواهم داد.

وی تاکید کرد: امیدوار و خوشبین هستیم بر اساس تعهد دولت عراق و تأکیدات صورت گرفته در ملاقات‌های دوجانبه، دولت عراق این روند را به صورت کامل در موعد مقرر انجام دهد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true