×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
۶۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس در شهرستان«رستم» سوخت

۶۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس در شهرستان«رستم» سوخت، سرانه جنگل به ازای هر فرد در دنیا شش دهم هکتار، در ایران دو دهم هکتار است لذا تا رسیدن به استانداردها فاصله داریم و امروزه کاهش سطح جنگل‌ها و کاهش کیفی آنها از نظر تنوع گونه‌ای و … ناشی از عوامل طبیعی و عوامل انسانی در حال رخ دادن است.

پوشش جنگلی زاگرس بزرگترین پهنه جنگلی کشور با مساحت حدود شش میلیون هکتار است که ۳۱۱ هزار هکتار از این پوشش جنگلی در چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اهمیت جنگل در توسعه کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و میزان نفوذ پذیری آب در جنگل، حدود چهل برابر بیشتر از یک زمین بدون پوشش گیاهی است که این مهم اهمیت پوشش جنگلی را مشخص می‌کند.

عوامل بسیاری هر ساله موجب خسارت و کوچک شدن جنگل های این استان می شود که مهمترین آنها وقوع حریق، شکستن درختان برای تهیه ذغال بلوط و خشکسالی به شمار می رود.

حریق یکی از مهمترین عوامل اصلی در تخریب جنگل و مرتع این استان به شمار می رود و هر ساله شاهد وقوع حریق در مناطق مختلف این استان هستیم به طوری هم اکنون آثار به جای مانده از حریق در پی تردد در برخی از جاده های استان قابل مشاهده است.

فرماندار رستم گفت: نزدیک به ۶۰ هکتار از اراضی جنگل های رشته کوه زاگرس در شهرستان «رستم» دچار حریق شد که با کمک مردم محلی و نیروهای امدادی این آتش سوزی مهار شد.

عبدالکریم کرمی در گفت و گو با خبرنگار فارس آگاه  بیان کرد: آتش سوزی عرصه‌های جنگلی رشته کوه زاگرس در شهرستان رستم از شامگاه شنبه ۲۸ مرداد ماه در شهرستان آغاز و در همان ساعت‌های اولیه نیروهای امدادی منابع طبیعی شهرستان‌های رستم و ممسنی، مردم و نیروهای بسیج به منطقه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: صعب‌العبور بودن مسیر، وزش تند باد و کمبود تجهیزات در منطقه موجب شد عملیات اطفای حریق در این منطقه با کندی مواجه شود اما این آتش سوزی پیش از ظهر یکشنبه مهار شد.

کرمی افزود: در این حادثه حدود ۶۰ هکتار از جنگل‌های کوه «بردکوه و حاجی کوهی» شهرستان رستم با پوشش گیاهی درختان بلوط و بادام و بنه در آتش سوخت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true