جنگ امروز، جنگ رسانههاست ، به گزارش فارس اگاه، فرمانده سپاه ناحیه زنجان گفت: امروز به جنگ ذهنها که عقیده را در برمیگیرد، رسیدهایم. علی نجفیراد امروز (پنجشنبه، ۲۱ دی ماه) در اختتامیه جشنواره ابوذر استان زنجان، با اشاه به اینکه جنگ امروز، جنگ ذهنهاست، اظهار کرد: قویترین، فاخرترین و معنویترین رسانه، قرآن کریم است؛ در پیام هم کسی که پیام را تولید میکند و هم کسی که پیام را دریافت میکند، باید دقت داشته باشند.
وی بیان کرد: فرماندهانی در عرصه رسانههای جهانی کارگردانی میکنند و کارگردان آن چیزی را که میخواهد تبیین میکند. خبر آن چیزی نیست که اتفاق میافتد، خبر آن چیزی است که رسانهها متتشر میکنند. جنگ امروز، جنگ رسانه و عقیدتی است.
او با بیان اینکه بزرگان ما عرصه جنگ را به پنج دوره نبرد زمینی، نبرد دریایی، نبرد هوایی، نبرد فضایی و امروزه، جنگ شناختی تقسیم میکنند، گفت: امروز به جنگ ذهنها که عقیده را دربرمیگیرد رسیدهایم. سال گذشته به ازای هر ۱۰ دقیقه یک خبر دروغ از ایران پخش میشد. امروز کار برای فعالان رسانه سخت است. در قضایایی که اتفاق میافتد خبر را اول باید بسیج رسانه در دست بگیرد و کار کند، در اتفاق سال گذشته نیز خبر منفی منتشر شد و در ذهن جوانان اثر گذاشت.
نجفیراد با بیان اینکه مشکل اقتصادی داریم، حرکت اقتصادی براساس گفتههای بیرونی از ۰.۵ درصد به چهار درصد رسیده است، ولی چرا این را مردم احساس نمیکنند؟ ادامه داد: احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است، اینکه با وجود واقعه کرمان، مردم هنوز احساس امنیت دارند بهدلیل اعتماد به سربازان خودشان است. اصلیترین نقطه، احساس و ذهن است که کارکرد حرکت شما در رسانه است.
وی معتقد است: در اتفاقهای سال گذشته موفقیتی کسب نکردیم، ولی عامل عدم موفقیت دشمن نیز طبق اعلام سنتکام سه مورد بود، عامل اول هدایت و رهبری رهبر ایران، عامل دوم خوب عمل کردن مدافع و عامل سوم نیز زود فهمیدن مردم بود. همچنین دشمن رهبر ما را میشناسد ایشان بهعنوان یک حکیم مقتدر هدایت و رهبری میکنند.
فرمانده سپاه ناحیه زنجان با بیان اینکه آنهایی که میخواهند ببینند نیروهای قدس و سپاه کار انجام میدهند میتوانند بروند و ببینند، ولی برخی کارها قابلیت رسانهای شدن ندارد، اضافه کرد: دنیای امروز، دنیای اطلاعات و رسانه است، اصلیترین کار شما تبیین است، یکی از ایرادهای دولت انقلابی ما نداشتن رسانه قوی است، کارهایی که برای مردم میکنند گفته نمیشود مانند خریدن ۵۰ هواپیما، رشد اقتصادی از ۰.۵ درصد به چهار درصد، حرکتهای فرهنگی و … که انجام میشود.