×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
جشن گلابگیری از میمند تا داراب

جشن گلابگیری از میمند تا داراب، با آغاز فصل برداشت گل محمدی در فارس بازار تولید گلاب و محصولات فرآوری شده از این محصول خوش عطر رونق گرفته و جشنواره‌های مختلفی نیز برای بهره‌گیری از این ظرفیت در شهرستان‌های مختلف استان در حال برگزاری است.

 

به گزارش فارس آگاه، برخی معتقدند استان فارس قطب تولید گل محمدی کشور است و این استان از شهرستان‌هایی با قابلیت بالا در این بخش بهره می‌برد.

بدون شک اردیبهشت فارس بهترین فصل برای برداشت این گل عطرآگین و زیباست و شهرستان میمند که در ۹۵ کیلومتری شیراز و ۶۵ کیلومتری فیروزآباد قرار دارد یکی از مهمترین شهرستان‌های فارس در تولید گل‌محمدی است که در این ماه به استقبال جشنواره‌های گلاب گیری می‌رود.

طبق آخرین گزارش‌ها این شهرستان‌ با بیش از ۱۱۰ کارگاه فعال و تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات و گلاب دارای جایگاه ویژه‌ای در تولید محصولات باغی و زراعی کشور است.

فارس مدهوش از بوی گل عطر گلاب؛ جشن گلابگیری از میمند تا داراب

آغاز برداشت از بزرگترین دشت گل محمدی فارس

به نقل از ایرنا، از دیگر شهرستانهای مستعد فارس در تولید این گل، شهرستان داراب است که در ۲۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخیراً مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب اعلام کرد که برداشت گل از بزرگترین دشت محمدی دیم جهان در سطح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از هفت هزار تن گلبرگ و غنچه از گلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true