×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ضربه خوردن صنعت مرغداری از واردات بدون برنامه در اوج تولید داخل

داود رنگی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و از فعالان حوزه دام و طیور، با انتقاد از واردات بی‌برنامه مرغ در دوران اوج تولید که منجر به ضربه دیدن تولیدکنندگان شده است، عنوان کرد در وزارت جهادکشاورزی، آمار نادرست مبنای سیاستگذاری تولید و بازرگانی قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس آگاه: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در حاشیه نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته با بیان اینکه صنعت مرغداری در حال حاضر با مشکل بزرگی مواجه است، این مشکل را ناشی از واردات بی‌رویه و بدون برنامه گوشت مرغ و تخم‌مرغ نطفه‌دار دانست و هم‌چنین از عدم گردش روان امور در سامانه بازارگاه انتقاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، داود رنگی با اشاره به اینکه امروز قیمت نهاده‌ها از قیمت مصوب دولتی پایین‌تر است، گفت: دلیل کاهش قیمت این است که نهاده‌های زیادی در بنادر و انبارها برای مدت زیادی دپو شده بود و اکنون بازار با مازاد مواجه است اما این نگهداری طولانی‌مدت نهاده‌ها روی کیفیت آنها تاثیر گذاشته و  و آن را بسیار پایین آورده است.

او افزود: مرغدار از دو جهت در حال ضربه خوردن است؛ از یک‌طرف کیفیت نهاده‌ها نازل است و از طرف دیگر قیمت مرغ به دلیل واردات بدون برنامه دولت بسیار پایین آمده است.

رنگی با بیان اینکه سیاستگذاری برپایه آمارهای نادرست از تولید در وزارت جهادکشاورزی مشکل اصلی صنعت مرغداری است، افزود: این چه مدل از برنامه‌ریزی است که در دوران اوج تولید مرغ در داخل، مقدار زیادی مرغ وارداتی برزیلی هم به بنادر وارد شود و هیچ توجهی به میزان تولید داخل نداشته باشد؟ این میزان خرید بدون توجه به میزان فزاینده تولید بوده و نشان می‌دهد آمار و اطلاعات موجود در وزارت جهادکشاورزی که مبنای تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد، نادرست است.

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران ادامه داد: جالب است که هم بخش تولید و هم بخش بازرگانی این حوزه، هر دو در وزارت جهادکشاورزی تجمیع شده‌اند و باز هم این میزان ناهماهنگی بین آنها وجود دارد که باعث شده است چنین ضایعه بزرگی در صنعت مرغداری رخ دهد.

داود رنگی در پایان با بیان اینکه صادرات ما واقعی نیست، گفت: هرچند صادرات صورت می‌گیرد اما این صادرات واقعی نیست. واردات زیادی با میانگین هزینه بالا صورت گرفته اما صادرات ما با قیمت‌های بسیار پایین‌تری صورت می‌گیرد و برای ما روشن نیست اساساً چرا در این مقطع واردات انجام می‌شود.

 تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/fdgc22s

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true