×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برنامه های هفته وقف در فارس برگزار می شود

برنامه های هفته وقف در فارس برگزار می شود، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: به مناسبت هفته وقف  از ۱۶ تا ۲۲ربیع اول دهها برنامه مذهبی در استان فارس برگزار می شود.

حجت الاسلام سید عباس موسوی ضمن گرامی داشت هفته وحدت و تبریک هفته وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وی در خصوص موقوفات رفع اختلاف ۱۱۲ پلاک با منابع طبیعی انجام شده و در سهم موقوفات قرار گرفته شده است، از این تعداد اخذ سند مالکیت هزار و ۹۹۳ جلد سند مالکیت موقوفات در یک سال گذشته صورت گرفته است.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به بحث دارو و درمان بیان کرد: در سال گذشته کنم به بیماران نیازمند و اهدا دارو از محل موقوفه مرحوم نمازی با هزینه ۴ میلیارد و ۹۳ میلیون تومان صورت گرفته است، همچنین خرید تجهیزات تخصصی توسط اوقاف ناحیه ۵ بیمارستان نمازی ۲۲۴ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال انجام شده است، درمانگاه شهید مطهری و درمانگاه پوستی و کمک به جهت خرید عینک از موقوف پوستوی مبلغ ۲۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال کمک و خریداری شده است.

وی گفت: در بحث درمانی، دارالایتام و غیره بر اساس وقف نامه پیش می رود، نیت موقوفه حاج خلیل زالی ساخت دارالایتام و یک درمانگاه در شهر شیراز است، پرورشگاه موقوفه حاج خلیل زالی در شهر صدرا هم اکنون در حال احداث است این پرورشگاه دارای ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مدد جو است و بزرگترین پرورشگاه موقوفه در خاورمیانه خواهد بود، برای ساخت این مجموعه بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل موقوفه حاج خلیل زالی تامین اعتبار شده است که تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

موسوی در خصوص اجرای امینانه نیات واقفین یادآور شد: فصل الخطاب اجرای نیات واقفین متن وقف نامه است، خارج از وقف نامه اجازه هزینه کرد نداریم، چراکه از لحاظ شرعی دچار مشکل می شویم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در ادامه این نشست  افزود: حضور درتریبون نماز جمعه، میزخدمت ادارات اجرایی جهت پاسخ گویی و ارائه خدمات یک سال گذشته اداره کل اوقاف برپایی ۱۰ همایش خیران و رونمایی از چند وقف نامه جدید از دیگر فعالیت های اداره کل اوقاف در هفته وقف است.

حجت الاسلام رحیم صفری گرایی ابراز داشت: رونمایی از ۲ وقف نامه در همایش همه باید واقف باشیم برای کودکان معلول و بی بضاعت، برگزاری همایش یاوران وقف در مسجد نصیرالملک، برپایی  ۱۰ همایش استانی، در مجموع  در ۶ ماهه سال جاری  از محل اجرای نیت واقفین اعزام هزار نفر مبلغ به امامزادگان از دیگر خدمات اوقاف استان فارس است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true