×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ساخت شهرک سینمایی شیراز در دستور کار است

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز: ساخت باغ موزه قرآنی در شیراز کلید خورد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، ساخت اولین باغ موزه قرآنی شیراز در دستورکار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز در حاشیه نشست این هفته این کمیسیون در گفت وگو با فارس اگاه در خصوص برخی از دستورات و مصوبات این جلسه گفت: در خصوص باغ موزه قرآنی این موضوع را از شورای چهارم تا کنون پیگیری کردیم و به دنبال راه اندازی چنین پروژه در یکی از باغ‌های شیراز هستیم.

محمدرضا هاجری تصریح کرد: معتقدیم شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نیازمند داشتن یک باغ موزه قرآنی برای علاقه مندان کلام الهی است. برای کسانی که حافظ قرآن هستند دارالحفظ و برای هر کدام از علاقه مندان در هر رشته قرآنی بخشی از این مرکز اختصاص یابد و جایی برای تجمع علاقه مندان به کلام وحی باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا باغی در  اطراف پیاده راه سلامت دیده شده که قرار است کارگروهی این مکان را بررسی کند و در صورت تایید باغ موزه قرآنی در این محل اجرا شود.

هاجری در خصوص دیگر دستور این جلسه در ارتباط با ساخت فیلم شیراز قدیم گفت: در واقع منظور از شیراز قدیم فیلم نیست بلکه ساخت یک شهرک سینمایی با معماری شیراز قدیم و پروژه ای مانند شهرک سینمایی غزالی است. برای این منظور زمینی به وسعت ۵۰ هکتار نیز دیده شده که شاید به اندازه وسعت همان شیراز قدیم است.

هاجری اظهار داشت: اجرای این پروژه نه تنها به عنوان یک جاذبه گردشگری جدید، بلکه یک ظرفیت برای جذب درآمد از طریق ساخت فیلم‌های قدیمی برای شهر شیراز می تواند باشد که کلیات آن به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز در خصوص تدوین سند چشم انداز فرهنگی شهر نیز گفت: تدوین سند چشم انداز فرهنگی شهر دیگر دستور جلسه ما بود که در این مورد هم قرار شد ما از همه توانمندی فعالان حوزه فرهنگی و مسؤلین ادوار  کمیسیون‌های فرهنگی و رؤساي ادوار سازمان‌های فرهنگی و تعدادی از فعالان میدانی فرهنگی دعوت خواهیم کرد تا با کمک آنها  برنامه ۲۰ ساله چشم انداز فرهنگی را تدوین کنیم.

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز گفت: تدوین سند چشم انداز  نیازمند الزامات و اقتضائاتی است و قرار است از ظرفیت رؤسای کمیسیون‌ها و رؤسای ادواری سازمان فرهنگی هم استفاده شود. البته ما سند سومین حرم – که یک برنامه عملیاتی بود- را نیز داریم. سند چشم انداز فرهنگی نیز بر همین مبنا تدوین می‌شود .

روح ا.. مظفری در خصوص راه اندازی باغ موزه قرآنی هم گفت: باغ موزه قرآنی و موزه غدیر و فضاهای هنری در این پروژه در نظر گرفته شده که در این رابطه یک زمین ۱۶ هکتاری در کنار پیاده راه شجریان دیده شده و طرح اولیه نیز ارایه شده است.

وی اضافه کرد: قرار است در این پروژه از سبک معماری ایرانی و اسلامی بهره گرفته شود و در واقع این پروژه یک فضای فرهنگی و هنری است که در باغ غدیر بیشتر از المان‌های مرتبط استفاده می‌شود و بیشتر رویکرد  مسایل هنری و فرهنگی است.

مظفری در خصوص ساخت شهرک سینمایی شیراز قدیم هم گفت: در این نشست کلیات ساخت شهرک سینمایی شیراز قدیم تایید شد و ساخت این شهرک علاوه بر بعد فرهنگی و هنری می‌تواند درآمدزایی نیز برای شهر داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دستورات این جلسه الزام تهیه پیوست فرهنگی پروژه های عمرانی بود که با تصویب در صحن علنی، اجرایی می‌شود.

معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: ساخت مستند علما به نام شهر شیراز دیگر دستور این جلسه بود که به تصویب رسید. در این راستا مقرر شدمستندهایی قبلی ساخته شده برای علما تکمیل شود و برای آنهایی که ساخته نشده بررسی و لازم در خصوص زندگینامه آنها انجام و مستند ساخته شود.

مظفری گفت: در این رابطه قرار شد برای انتخاب علما جلساتی برگزار شود که اکثرا علمای انتخابی جز علمای مبارز معاصر هستند که برخی در قید حیات نیستند و قرار شد پس از انجام مطالعات این مستندها ساخته شود البته منظور فقط مستند نمایشی نیست بلکه شامل تهیه کتاب و انجام تولیدات چند رسانه ای هم می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true