×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
از شب های پرستاره درحرم شاهچراغ تاگذر هنر جانان حافظ

از شب های پرستاره درحرم شاهچراغ تاگذر هنر جانان حافظ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی این شورا با اشاره به برخی از فعالیت‌های حوزه فرهنگی مدیریت شهری گفت: طی این مدت برنامه های فاخری مانند شب های پرستاره د رحرم شاه چراغ (ع)، گذر هنر جانان حافظ، کنگره حضرت محمد (ص)، همایش جهانی رسانه های جهان اسلام با محوریت جبهه مقاومت، فضاسازی و اجرای یادواره شهدای شیراز، محله و مسجد محوری، محرومیت زدایی و آواها و نواهای ۷ هزار نفره سالار عقیلی در شهرک گلستان بر گزار شد که نقش مهمی در توسعه فرهنگی داشت.

محمدرضا هاجری تصریح کرد: درصددیم با بهره بردن از تجربیات فعالان فرهنگی ادوار شورا و شهرداری، چشم انداز ۲۰ ساله فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهر مقدس شیراز را به همراه پیوست فرهنگی تهیه، به عنوان یادگار ماندگار و جاودان با جلوداری شورای اسلامی دوره ششم شیراز به فعالان عرصه های فرهنگی شیراز تقدیم و پیشنهاد دهیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در برنامه هفتم توسعه، مصوب مشترک دولت و مجلس، در بخش مربوط به حوزه فرهنگی از جایگاه اثر گذار فرهنگی شورا و شهرداری ها غافل شده اند. نشان می دهد متولیان فرهنگی دولتی و کمیسیون فرهنگی مجلس، کارمیدانی و جهادی در حوزه فرهنگی نکرده‌اند وگرنه جایگاه شورا و شهرداری ها را در حوزه فرهنگی فراموش نمی کردند، سخن از مسجد محوری زده اند، اما ابتر و فرمایشی، از بالا به پائین.

هاجری گفت: دولت و مجلس، غفلت خود را پیرامون شورا و شهرداری ها با توجه به جلوداری آنها در میدان و کار فرهنگی، گردشگری، ورزشی و اجتماعی و محله و مسجد محوری جبران کنند، وگرنه ول معطلند و همین قدر بدانند که ترک فعل های متولیان فرهنگی توسط شورا و شهرداری کلانشهرها جبران می شود.

عضو شورای شهر شیراز افزود: با همکاری طلاب جوان و جهادی عرصه فرهنگ و تربیت در تمام بوستان‌ها، نمازخانه ها و محلات شاهد تغییر و تحول مناسب در گسترش و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی خواهیم بود. فضای عمومی با نشاط و سلامت بیشتری خدمات رسانی خواهند کرد. شورا و شهرداری، تمامی اماکن خدماتی و رفاهی برنامه های خود را خانواده محور به عنوان نهاد مقدس تعالی بخش قرار خواهد داد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true