×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
استفاده از اگزوزوم‌های گیاهی در تولیدات محصولات آرایشی بهداشتی

ایران به عنوان یکی از هشت کشور برتر از نظر تنوع گیاهان دارویی شناخته می‌شود اما در زمینه فرآوری و تولید محصولات نهایی در رتبه پایین‌تری قرار دارد.

به گزارش فارس آگاه، مسعود سلطانی، داروساز و متخصص داروهای گیاهی با راه‌اندازی نخستین واحد فرآوری گیاهان دارویی در شمال غرب کشور، نقش مهمی در این صنعت ایفا کرده است.

سلطانی متولد شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی است؛ او دارای دکترای تخصصی فیتوشیمی گیاهان دارویی و دکترای داروسازی است و در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی و محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند.

این متخصص گیاهان دارویی که در سابقه کاری خود قائم‌مقام معاونت علمی و پژوهشی جامعه اسلامی کارگران کشور و مسئول کارگروه داروهای گیاهی بنیاد ملی نخبگان استان آذربایجان شرقی را دارد بر این باور است که با استانداردسازی متناسب با فارماکوپی‌های مورد تایید جهانی، ایران می‌تواند به یک صادرکننده قدرتمند در زمینه گیاهان دارویی تبدیل شود. با این حال، متاسفانه کشور به سوی واردات مواد اولیه برای ساخت داروها رفته و هر ساله با وجود پتانسیل بالا در این زمینه، واردکننده این مواد است.

عشق و علاقه سلطانی به تولید و فرآوری گیاهان دارویی و فرمولاسیون محصولات، او را به این حوزه وارد کرد و با سال‌ها تجربه در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی و محصولات آرایشی بهداشتی و دارو به دنبال ارتقاء کیفیت و نوآوری در این حوزه است.

وی بر ضرورت تلاش بیشتر برای رسیدن به سطح جوامع پیشرفته و استفاده بهینه از منابع غنی کشور تأکید دارد و درباره نوع فعالیت‌های تخصصی خود می‌گوید: تولید و فرآوری گیاهان دارویی بر اساس طراحی و اجرای فرآیندهای مدرن برای استخراج و استفاده از خواص گیاهان انجام می‌شود.

این متخصص داروسازی اضافه می‌کند: محصولات آرایشی و بهداشتی با خاصیت درمانی با توجه به توسعه فرمولاسیون‌های نوین بر پایه گیاهان دارویی با تأکید بر پایداری و اثرگذاری تولید می‌شود و بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته برای حفظ خواص گیاهان و افزایش کارایی محصولات نیز از تکنیک‌های خاص استخراج است.

سلطانی با تأکید بر ترویج آگاهی درباره اهمیت و مزایای گیاهان دارویی و محصولات طبیعی به معرفی محصولات تولیدی مجموعه خود می‌پردازد و آنها را به سه دسته از جمله «عصاره‌های گیاهی»؛ استخراج شده با استفاده از روش‌های خاص برای حفظ خواص طبیعی، «اسانس‌های طبیعی»؛ مناسب برای استفاده در کارخانجات دارویی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطرها و «محصولات آرایشی و بهداشتی»؛ شامل کرم‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌های  طبیعی با ترکیبات گیاهی تقسیم‌بندی می‌کند.

او محصولات تولیدی خود را انقلابی در زیبایی می‌داند و در این باره اظهار می‌دارد که برای اولین بار در فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی، از «اگزوزوم‌های گیاهی» استفاده کرده است و این نوآوری علمی به تولیدکننده این امکان را می‌دهد که محصولات باکیفیتی ارائه دهد که به طور طبیعی پوست و مو را تقویت می‌کند.

به‌گفته این متخصص گیاهان دارویی، ویژگی‌های اگزوزوم‌های گیاهی شامل «تغذیه عمیق»؛ انتقال مواد مغذی به لایه‌های عمیق پوست برای بهبود ظاهر و سلامت آن، «ترمیم و بازسازی» برای کمک به بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده و تسریع فرآیندهای ترمیمی و «خاصیت ضدالتهابی» جهت کاهش التهابات و حساسیت‌های پوستی است.

سلطانی درباره اینکه محصولات تولیدی ایشان چه ویژگی خاصی دارد، تصریح می‌کند: در تولید این محصولات، «علم و نوآوری» به جهت استفاده از اگزوزوم‌های گیاهی بر اساس آخرین تحقیقات علمی حرف اول را می‌زند. علاوه بر این محصولات دارای کیفیت بالا است چراکه با دقت و تعهد به کیفیت تولید می‌شوند و درنهایت اینکه نتایج استفاده از آنها ملموس است و تجربه‌ای متفاوت و موثر برای سلامت و زیبایی نصیب مصرف‌کننده می‌کند.

علاقه‌مندان به محصولات طبیعی و دارای پایه گیاهی برای کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی دریافت محصول مورد نظر خود می‌توانند با این آدرس masoud.soltanii2020@gmail.com ارتباط بگیرند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true