×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
موافقت اولیه احیای شورای عالی صادرات، صادر شد/ لزوم همسو کردن سیاست‌های ارزی و تجاری

موافقت اولیه احیای شورای عالی صادرات، صادر شد/ لزوم همسو کردن سیاست‌های ارزی و تجاری ، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: درخواست احیای شورای عالی صادرات را به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه کردیم که موافقت اولیه‌ آن صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس آگاه، «سید محمد اتابک» امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست با اعضای اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای عالی صادرات یک امر فرابخشی است که در آن سازمان‌های مختلف فعال هستند، اما باید سیاست‌های ارزی و سیاست‌های تجاری کشور را همسو کنیم.

وی افزود: نقش شورای عالی صادرات همین مسایل تجارت، و شکل دادن و درست کردن سیاست‌هاست و امیدواریم تا این شورا تاثیرش را بر روی صادرات کشور بگذارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واگذاری بخش دولتی به خصوصی گفت: به‌دنبال کاهش تصدی‌گری دولت هستیم، نقش دولت تنظیم‌گری حوزه‌هایی مانند خودرو و معدن است و این کار را دنبال خواهیم کرد.

وی درباره تعدد بخشنامه‌های گمرکی گفت: بنده در وزارت صمت بخشنامه‌ای صادر نکرده‌ام، تاکنون بسیاری از بخشنامه‌ها را نیز ملغی کردیم و دیروز نیز در شورای اقتصاد چند مورد دیگر لغو شد.

اتابک ابراز با بیان اینکه حذف این بخشنامه‌ها زمان بر است، بعضی‌ها از آنها دارای منطق و بعضی‌ها مشکل دار است، ابراز امیدواری کرد: صادرکنندگان با شرایط و تسهیلات بهتری فعالیت‌ کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true