مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، در مراسم گرامیداشت روز ملی کیفیت با تاکید بر لزوم نوسازی خطوط تولید و ارتقای فرهنگ کاری، کیفیت را نتیجه دو عامل اساسی «توسعه تکنولوژی» و «ارتقای فرهنگ کاری و سازمانی» دانست.
به گزارش فارس آگاه به نقل از ایکوپرس- عادل پیرمحمدی با اشاره به عقبماندگی حدود ۲۰ ساله ایرانخودرو در حوزه سرمایهگذاری، خاطرنشان کرد: متاسفانه از دهه ۸۰ به بعد، سرمایهگذاری موثری در نوسازی خطوط تولید انجام نشد و امروز هدف ما بازگشت به مسیر توسعه با تمرکز بر نوسازی سالنهای پرس، بدنه، رنگ، مونتاژ و موتورسازی است.
وی با بیان اینکه پیش از این عمده سرمایهگذاریها مربوط به گذشته بوده است، افزود: اگر انتظار افزایش کیفیت و رفع مغایرتها را داریم، باید به فکر سرمایهگذاری و نوسازی خطوط باشیم.
فرهنگ کاری؛ کلید تحقق کیفیت
مدیرعامل ایرانخودرو عامل دوم و مهمتر در دستیابی به کیفیت را «فرهنگ کاری» عنوان کرد و گفت: اگر بهترین تجهیزات را هم داشته باشیم، اما فرهنگ کاری مناسب وجود نداشته باشد، نتیجهای در کیفیت حاصل نخواهد شد. نگهداری نیروی انسانی متعهد و کارآمد بخشی از همین فرهنگ کاری است.
وی با اشاره به لزوم حرکت فرهنگ کاری به سمت مشتریمداری، هشدار داد: با روند فعلی در صنعت خودرو کشور، قیمت و کیفیت تعیینکننده خواهند بود.
اقدامات عملی برای ارتقای کیفیت
پیرمحمدی از تبدیل شعار کیفیت به عمل در ماههای اخیر خبر داد و اظهار کرد: امروز قطعهای که کیفیت ندارد را مصرف نمیکنیم و امیدواریم با فرهنگسازی مناسب، رضایت مشتریان را جلب کنیم.
وی با اشاره به فراخوان انجامشده برای خانواده خودروهای ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا، تصریح کرد: مسوولیت کاری که قبلا انجام شده را بر عهده گرفتیم و امیدواریم این روند به فرهنگ تبدیل شود.
نظم؛ زیربنای تولید باکیفیت
مدیرعامل ایرانخودرو با اشاره به نظم موجود در این شرکت، گفت: تولید روزانه بیش از دو هزار دستگاه خودرو نشاندهنده نظم در همه حوزهها از جمله تامین، تولید و مالی است که بدون آن، تولید باکیفیت ممکن نیست.
وی خاطرنشان کرد: ایرانخودرو را یک نفر اداره نمیکند بلکه توسط یک تیم اداره میشود. در گذشته کوتاهی و غفلتهایی شده و افکار عمومی دید منفی نسبت به ما دارند، درحال حاضر در تیم ایرانخودرو تلاش میشود تا با عرضه محصول باکیفیت نگاه مردم را نسبت به تولید ملی و داخلی تغییر دهیم تا هر ایرانی به داشتن محصول داخلی افتخار کند.
پیرمحمدی افزود: عقبافتادگی طولانیمدتی در سرمایهگذاری خطوط تولید داریم که باید در زمان کوتاهی آن را جبران کنیم. عرضه محصول به روز و باکیفیت بهترین عامل در رضایتمندی مردم است که به دنبال آن هستیم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه کیفیت در دل تولید معنا مییابد، از تمامی کارکنان متعهد که دغدغه کیفیت دارند، تقدیر کرد.

