×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از بزرگترین زیر گذر جنوب کشور تا بهمن ماه امسال در شیراز

رئیس سازمان بازرسی فارس:تا زمان افتتاح پروژه پیگیری و نظارت با جدیت ادامه داد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، بزرگترین زیر گذر شیراز بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

شهردار شیراز در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه زیر گذر گویم گفت: دو سال قبل که به اینجا آمدیم هیچ خبری نبود به محض ورود مردم محل در اینجا جمع شدند و از مشکلاتشان گفتند و اعتراض‌هایی داشتند اما ما املاک موجود در مسیر را از متری ۴۰ تا۱۰۰ میلیون خریداری کردیم و نگذاشتیم حتی یک نفر هم ناراضی باشد.

محمد حسن اسدی افزود: این پروژه بحرانی ترین پروژه شهرداری بود و هر ماه حداقل یک بار مدیر موسسه را از تهران فرامی‌خواندیم و پیرامون وضعیت پروژه جلسه داشتیم چرا که کار، کار بزرگی بود.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی کارگران، پرسنل و مدیران شهرداری و نظارت کامل بر اجرا این پروژه گفت:اگر امروز شاهد هستیم که هیچ پروژه ای در شهرداری تعطیل و نیمه فعال نیست این به خاطر تلاش شبانه روزی کارکنان و مدیران شهرداری است و با اینکه طی این مدت ما نیرویی جذب نکردیم و حتی تعداد زیادی از نیروهای شهرداری هم بازنشسته شدند باز هم شاهد کندی روند اجرا پروژه ها نبودیم.

اسدی با اشاره به اجرای مرحله سی و هفتم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های شهرداری و ابراز رضایت و تقدیر کمیسیون اقتصادی مجلس در بازدید از این  پروژه و خط۳مترو گفت: یکی از مواردی که در این بخش از شیراز شاهدیم و بارها برای رفع آن با استانداری و سایر دستگاه‌های مربوط مکاتبه کردین ورود آزادانه کامیونها و خودروهای سنگین است. که از دوراهی قلات به جای آنکه به سمت لپویی بروند به سمت این نقطه حساس پرترافیک و پرجمعیت شهر راهی می‌شوند و کسی جلو آنها را نمی‌گیرد .

شهردار شیراز گفت: عبور ماشین‌های سنگین از اینجا، جان مردم شهر را به خطر انداخته، هر روز از صدرا چند هزار دانش آموز برای تحصیل به شیراز می‌آیند که جان آنها با عبور و مرور این کامیون‌ها در خطر است و باید فکری به حال این موضوع شود.

شهردار شیراز گفت: ان‌شاءا.. ظرف یک‌ماه آینده و در آستانه کنگره سرداران،  ۲۰ هزار پروژه شهرداری نیز به این مناسبت یا کلنگ زنی می‌شوند یا به بهره برداری می‌رسند.

رئیس سازمان  بازرسی فارس هم در این بازدید با قدردانی از فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر در اجرا این پروژه ها گفت: با دو هدف برای بازدید این پروژه حاضر شدیم اول برای قدردانی و خدا قوت به شهردار، شورای شهر و همه پرسنل و دست اندرکاران پروژه آمدیم چرا که معتقدیم انجام  این حجم عظیم کار بسیار سخت است. البته این نشد مگر با همت شهرداری، پیگیری شورا، تلاش کارکنان و از همه مهمتر  پیگیری اصحاب رسانه که اگر موارد را پیگیری نکنند خیلی از کارها عقیم می‌ماند .

کاظم اکرمی افزود: هدف دوم ما از این پیگیری و نظارت بر حسن انجام امور است تا کار به موقع و به صورت کامل انجام شود چرا که مردم این محل مدت‌هاست درگیر ترافیک و مسایل ناشی از اجرا این پروژه هستند. وی اضافه کرد: هر چه کار سریعتر انجام شود به نفع خود اهالی محل هم است.

اکرمی تصریح کرد: مسولان شهرداری قول دادند که تا قبل از بهمن کارها انجام شود و ما نیز این مورد را به جد دنبال می‌کنیم و پیگیری و نظارت لازم را انجام می‌دهیم ، که تا ۲۲بهمن این پروژه به طور کامل به بهره برداری برسد، اما اگر هم کارها زودتر انجام شود بهتر است و از مردم و کسبه ای هم که این مدت کارشان کساد شده عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم در زمان مقرر پروژه به سرانجام برسد. بازرس کل استان فارس گفت: این قول داده شده است تا اتمام پروژه زیر گذر گویم در بهمن صورت گیرد و این پیگیری از سوی بازرسی استان در دستور کار است تا پیشبرد کیفی پروژه به درستی به سر انجام برسد و کار در زمان‌بندی تعیین شده به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز هم در این بازدید گفت: این پروژه نمونه بارز واژه “می‌شود و می‌توانیم” است و از نظر فنی و اجرایی و اقتصادی پروژه‌ای بود که در شورای چهارم به دنبال اجرای آن بودیم.

رضا محمدیان با اشاره به اینکه این پروژه جز مصوبات دور چهارم شورا بوده و عرض آن قرار بوده ۷۶ متر باشد، افزود: این گزینه پیشنهاد شد که زیر گذر از دوکوهک احداث شود اما به دلیل عارضه‌های ایجاد شده این موضوع محقق نشد و در باز طراحی صورت گرفته در اجرای این پروژه مقرر شد به صورت نیمه مسقف اجرا شود و عرض معبر به ۶۰ متر کاهش یافت.

محمدیان اظهار داشت:  مدیران اجرایی که صرفاً بهانه‌های کاری می‌آورند که نمی‌توان کار را انجام داد و کار انجام نمی‌شود باید بدانند که با فکر مهندسی و اقتصادی می‌توان راه حل پیدا کرد و مصداق بارز این کار اجرای چنین پروژه‌ای است.

وی تصریح کرد: از ابتدای پل معالی‌آباد تا گویم تعداد ۸۰۰ هزار نفر سکونت دارند و این راه به تنهایی پاسخگوی این جمعیت نیست. حال با توجه به افتتاح فاز اول بزرگراه شهید آیت الله رئیسی و شروع عملیات فاز دوم، ادامه عملیات مسیر بزرگراه آرین به سمت قطعه آزاد راه  امیدواریم ساکنان این مناطق با مشکلات کمتری روبرو باشند.

محمدیان گفت: البته در بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز که در مراسم دومین کنگره ملی سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس رونمایی و آغاز  می‌شود، این ۳ مسیر ترافیک این محور را به سمت شهر روان تر و ایمن تر خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای این پروژه  گفت: پروژه زیرگذر گویم هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آخرین مرحله بتن ریزی آن در هفته گذشته انجام شد و در حال حاضر عملیات خاکبرداری و زیباسازی در حال انجام است.

محمد امین ادامه داد: پروژه زیرگذر گویم پروژه تأثیرگذار در حوزه ترافیکی شهر شیراز است و با آغاز اجرای آن از آذر ماه سال ۱۴۰۱ مقرر شد تا ۲۴ ماهه عملیات عمرانی آن به اتمام برسد.

وی افزود: طول این پروژه ۲ کیلومتر است و اجرای آن به صورت نیمه مسقف است که تهویه و نور طبیعی به جهت مصرف کمتر انرژی در نظر گرفته شده است، ارزش روز این پروژه ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان و هزینه تملک آن ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

امین تصریح کرد: این محور تنها مسیر اتصالی به بزرگراه شیراز اصفهان و مسیر دسترسی به استان‌های چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر است و به واسطه تفرجگاه‌هایی که در این منطقه قرار دارد از سال‌های گذشته ترافیک‌های کیلومتری حتی تا ۷ کیلومتر وجود داشت که موجب بروز مشکلات متعدد برای شهروندان شده بود.

وی ادامه داد: این پروژه بزرگترین پروژه زیرگذر ی در جنوب کشور است که با آغاز اجرای آن، نصب تابلوهای روز شمار به جهت مطلع بودن شهروندان در روند اجرا در دستور کار قرار گرفت.

معاون شهردار شیراز اضافه کرد: به دلیل معارضین ملکی و تاسیساتی که در این اجرای پروژه با آن مواجه بودیم در ماه‌های ابتدایی، اجرای پروژه با کندی صورت گرفت اما با راه اندازی شیفت شب و ۳ شیفت شدن و کار شبانه روزی، اجرای سریع‌تر پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه تعداد ۴۱ پلاک تجاری مسکونی تملک شدند، افزود: بار اصلی این پروژه تملک و رفع معارضین تاسیساتی بود به گونه‌ای که تملک ۵ ملک مربوط به ادارات دولتی و نهادهای عمومی و رفع معارضین تاسیساتی پروژه از جمله مخابرات و فیبرنوری انجام شد. علاوه براین با توجه به کسادی کسب و کار کسبه ۱۵۶ قرارداد اجاره با مغازه داران اطراف برای جبران زیان آنها بسته شد.

امین گفت: در حال حاضر بخشی از مسیر از غرب به شرق باز شده اما طی چند روز آینده با هماهنگی پلیس راهور مسیر شرق به غرب با کل تعریض انجام شده نیز در زیر بار ترافیکی می‌رود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true