«فردوس ۲» بازار دوم شاهچراغ(ع) به زودی افتتاح می شود، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، معاون توسعه و مدیریت منابع حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گفت: همزمان با سالروز ولادت فاطمه زهرا(س) بازار فردوس ۲ واقع در مجاورت کوچه بین الحرمین افتتاح می شود.
علیرضا صحرائیان روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد بازار فردوس در جنوب حرم مطهر شاهچراغ(ع) از سال ۶۷ در دستور کار بوده و اکنون همکف و طبقه اول آن در مجاورت باب الرضا واقع در کوچه بین الحرمین آماده افتتاح و بهرهبرداری است.
وی تصریح کرد: این بازار طی توافق نامهای با شرکت توسعه گردشگری فارس به سرانجام رسیده، قرارداد اجاره و راهاندازی آن منعقد شده و مغازههای این ۲ طبقه آماده واگذاری به فروشندگان و برندهای متقاضی است. طبقه همکف بازار فردوس یکهزار و ۵۶۰ متر مربع و طبقه اول آن یکهزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا دارد.
او اضافه کرد: زیرزمین این مجتمع نیز بیش از سه هزار متر مربع زیربنا دارد که اسکلت آن تکمیل است و آماده مشارکت با شرکت توسعه گردشگری یا هر شرکت دارای صلاحیت مشارکت است تا تجهیز و بهرهبرداری شود.
صحرائیان با اشاره به اینکه بر اساس سیاستگذاری انجام شده، قرار است بازار فردوس ۲ با محوریت عرضه محصولات فرهنگ و گردشگری مذهبی راهاندازی راهاندازی شود گفت:خانوادههایی که دل در گروه اهل بیت(ع) دارند می توانند یک روز کامل خود را در مجموعه شاهچراغ بگذارنند و علاوه بر زیارت از بوستان کودک و موزه، مجموعه دارالقران و دار الذکر و صرف نهار در دارالضافیه از بازار نیز برای پوشاک اسلامی با برند حجاب و عفاف استفاده کنند.
احمد رضا نقیبزاده مسئول شرکت توسعه گردشگری فارس در ادامه این نشست در مورد اهمیت بازارهای خرید در صنعت گردشگری گفت: امروزه بازارهای خرید در صنعت گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که نقش مهمی در جذب گردشگران و افزایش تجربه آنان ایفا می کند.
نقیب زاده بیان داشت: بسیاری از گردشگران سفرهای خود را با هدف خرید از بازارهای خاص برنامهریزی کرده و این بازارها به ویژه صنایع دستی جاذبههای منحصربفردی برای گردشگران داشته وباعث تقویت اقتصاد محلی و حفظ فرهنگ و سنتهای بومی را در بر دارد.
وی ابراز داشت: : با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و حضرت احمدبن موسی (ع) نگین درخشان بوستان نبوی است، با توجه به جایگاه معنوی حرم، بهترین برند برای این بازار، محصولات فرهنگی و گردشگری مذهبی است.
این مسئول ابراز داشت: علاوه بر این ایجاد بازار خرید برند گردشگری منجر به تقویت اقتصاد محلی و در ضمن حفظ فرهنگ و سنتهای محلی میشود، به اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم در جوامع محلی کمک میکند و تجربه فرهنگی حاصل از بازدید از بازارهای محلی نیز از جاذبههای مورد استقبال گردشگران است.