×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳ دی - ۱۴۰۳  
true
true
«فردوس ۲» بازار دوم شاهچراغ(ع) به زودی افتتاح می شود

«فردوس ۲» بازار دوم شاهچراغ(ع) به زودی افتتاح می شود، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، معاون توسعه و مدیریت منابع حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گفت: همزمان با سالروز ولادت فاطمه زهرا(س) بازار فردوس ۲ واقع در مجاورت کوچه بین الحرمین افتتاح می شود.

علیرضا صحرائیان روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد بازار فردوس در جنوب حرم مطهر شاهچراغ(ع) از سال ۶۷ در دستور کار بوده و اکنون هم‌کف و طبقه اول آن در مجاورت باب الرضا واقع در کوچه بین الحرمین آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: این بازار طی توافق نامه‌ای با شرکت توسعه گردشگری فارس به سرانجام رسیده، قرارداد اجاره و راه‌اندازی آن منعقد شده و مغازه‌های این ۲ طبقه آماده واگذاری به فروشندگان و برندهای متقاضی است. طبقه همکف بازار فردوس یکهزار و ۵۶۰ متر مربع و طبقه اول آن یکهزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا دارد.

او اضافه کرد: زیرزمین این مجتمع نیز بیش از سه هزار متر مربع زیربنا دارد که اسکلت آن تکمیل است و آماده مشارکت با شرکت توسعه گردشگری یا هر شرکت دارای صلاحیت مشارکت است تا تجهیز و بهره‌برداری شود.

صحرائیان  با اشاره به اینکه بر اساس سیاستگذاری انجام شده، قرار است بازار فردوس ۲ با محوریت عرضه محصولات فرهنگ و گردشگری مذهبی راه‌اندازی راه‌اندازی شود گفت:خانواده‌هایی که دل در گروه اهل بیت(ع) دارند می توانند یک روز کامل خود را در مجموعه شاهچراغ بگذارنند و علاوه بر زیارت از بوستان کودک  و موزه، مجموعه دارالقران و دار الذکر و صرف نهار در دارالضافیه از بازار نیز برای پوشاک اسلامی با برند حجاب و عفاف استفاده کنند.

احمد رضا نقیب‌زاده مسئول شرکت توسعه گردشگری فارس در ادامه این نشست در  مورد اهمیت بازارهای خرید در صنعت گردشگری گفت: امروزه بازارهای خرید در صنعت گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که نقش مهمی در جذب گردشگران و افزایش تجربه آنان ایفا می کند.

نقیب زاده بیان داشت: بسیاری از گردشگران سفرهای خود را با هدف خرید از بازارهای خاص برنامه‌ریزی کرده و این بازارها به ویژه صنایع دستی جاذبه‌های منحصربفردی برای گردشگران داشته وباعث تقویت اقتصاد محلی و حفظ فرهنگ و سنت‌های بومی را در بر دارد.

وی ابراز داشت: : با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و حضرت احمدبن موسی (ع) نگین درخشان بوستان نبوی است، با توجه به جایگاه معنوی حرم، بهترین برند برای این بازار، محصولات فرهنگی و گردشگری مذهبی است.

این مسئول ابراز داشت: علاوه بر این ایجاد بازار خرید برند گردشگری منجر به تقویت اقتصاد محلی و در ضمن حفظ فرهنگ و سنت‌های محلی می‌شود، به اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم در جوامع محلی کمک می‌کند و تجربه فرهنگی حاصل از بازدید از بازارهای محلی نیز از جاذبه‌های مورد استقبال گردشگران است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true