×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
ثبت هشتم اردیبهشت‌ به نام روز میمند

ثبت هشتم اردیبهشت‌ به نام روز میمند، هشتم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز میمند در تقویم رویداد‌ها در سطح ملی ثبت شد.

به گزارش فارس آگاه، روح‌الله روانشاد مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: با درخواست مردم و مسئولان شهر میمند و پیگیری این اداره کل و با هماهنگی‌ها و جلسات متعدد با مدیران دستگاه‌های مختلف در سطح ملی و استانی، گواهی‌نامه ثبت رویداد‌ها به نام روز میمند توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع کشور ثبت و صادر شد.
او افزود: این اقدام می‌تواند برای رونق صنعت گردشگری و حضور مسافران و گردشگران به شهرستان فیروزآباد و شهر میمند کمک کند.
روانشاد افزود: ایجاد و تولید کارخانه و کارگاه‌های گلاب‌گیری و تولید عطر‌ها و ثبت نشان آن با توجه به قدمت گلاب و گلاب‌گیری به‌عنوان یکی از شاخصه‌های این شهر در کنار ایجاد زیرساخت‌های اقامتی، پذیرایی، خدماتی و حمل و نقل می‌تواند شروع تحولی در منطقه و در پی آن اشتغال و اقتصاد پویا و پایدار خواهد بود.
مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: آب و هوای معتدل و قدمت تاریخی، فرهنگی و مذهبی و وجود بنا‌ها و محوطه‌های باستانی ثبت‌شده در مقیاس جهانی و ملی و استانی از دیگر مزایای شهرستان فیروزآباد است.
او افزود: ثبت یک روز مشخص به نام میمند، و برنامه‌ریزی در قالب این رویداد، گلاب و گلاب‌گیری میمند، و اهمیت ثبت جهانی محوطه باستانی ساسانی فیروزآباد، و دیگر جاذبه‌ها، میمند را به‌عنوان مقصد هدف گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌دهد.
روانشاد گفت:ثبت روز میمند، همچون ثبت پنجم فروردین به‌عنوان روز داراب و ادامه این روند برای دیگر شهرستان‌های استان فارس نقطه عطفی برای شروع و تحول در حوزه گردشگری است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true