×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
حمله مستقیم ارتش اسرائیل به کاروان پزشکان بدون مرز

حمله مستقیم ارتش اسرائیل به کاروان پزشکان بدون مرز، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: رژیم اشغالگر با نقض همه اصول و موازین اخلاقی و قوانین بین المللی، به کاروان این سازمان در حین حرکت به سمت جنوب نوار غزه حمله کرد.

به گزارش فارس آگاه، ایناس ابو خلف، رئیس دفتر منطقه‌ای سازمان پزشکان بدون مرز  اعلام کرد: متاسفانه باید اعلام کنم که کاروان تیم پزشکان بدون مرز در حین عزیمت به سمت جنوب نوار غزه هدف حمله مستقیم ارتش اسرائیل قرار گرفت.

ابو خلف افزود: این حمله در حالی صورت گرفت که طرف اسرائیلی از تصمیم تیم پزشکان بدون مرز برای عزیمت به سمت جنوب نوار غزه مطلع بود. این سازمان به مقامات اسرائیلی اطلاع داده بود که کاروانی از تیم پزشکان بدون مرز متشکل از پنج دستگاه خودرو به همراه بیش از یکصد و سی شش نفر به سمت جنوب نوار غزه حرکت خواهد کرد.

وی افزود: مسیر حرکت ما به سمت جنوب نوار غزه از طریق جاده صلاح الدین را مشخص کردیم و آن به طرف اسرائیل اعلام کردیم. اما متاسفانه پس از این که از آخرین مرکز ایست و بازرسی عبور کردیم، کاروان هدف تیراندازی و آتش اسرائیل قرار گرفت که تیم پزشکان بدون مرز و کاروان همراه آن مجبور شد به مبدأ حرکت خود بازگردد و در خیابان الوحده و به طور مشخص در چهار راه سعید العاص که در فاصله هفت کیلومتری از دفاتر پزشکان بدون مرز قرار دارد، کاروان هدف حمله مستقیم ارتش اسرائیل قرار گرفت.

رئیس دفتر منطقه‌ای سازمان پزشکان بدون مرز  افزود: براین اساس دو خودروی متعلق به پزشکان بدون مرز که علامت و نشان این سازمان را داشتند و کاملا مشخص و روشن بود که خودرو‌ها متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز است، هدف حملات مستقیم ارتش اسرائیل قرار گرفتند و در این حمله ما یکی از همکاران خود در کادر درمانی و پزشکی را از دست دادیم و یک همکار دیگر ما هم زخمی شد. این اقدام اسرائیل در هدف قرار دادن خودرو‌های کاروان پزشکان بدون مرکز به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، چون اسرائیل همه اصول و قوانین را زیر پا گذاشت و حتی موازین اخلاقی را هم رعایت نکرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ابو خلف گفت: حتی اگر ما حقوق و قوانین بین المللی حقوق بشر را هم کنار بگذاریم، باید اشاره کنیم که اسرائیل با این اقدام موازین اخلاقی و قوانین انسانی جنگ را زیر پاگذاشته است که این کار آن قابل قبول نیست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true