×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
رسوایی جدید برای دولت انگلیس در راه است؟

رسوایی جدید برای دولت انگلیس در راه است؟ رانندگی با سرعت غیر مجاز وزیر کشور انگلیس، می‌تواند به رسوایی جدیدی برای دولت این کشور تبدیل شود.

به گزارش فارس آگاه، احزاب مخالف انگلیسی از ریشی سوناک نخست وزیر این کشور خواستند تحقیقاتی را درباره تلاش سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس برای برخوردار شدن از تعامل ترجیحی در پاک کردن یک تخلف رانندگی، آغاز کند. وزیر کشور انگلیس، اتهام تلاش برای سوء استفاده از جایگاهش را تکذیب و از رانندگی با سرعت بالا ابراز پشیمانی کرد.

رانندگی با سرعت بالا، رفتاری است که قانون برای آن مجازات در نظر گرفته است، اما لزوما به معنای پایان دادن به زندگی سیاسی یک وزیر نیست. اما سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس، مظنون به آن است که از کارکنانش خواسته از تعامل ترجیحی برای پاک کردن تخلف رانندگی‌اش برخوردار شود. این مسئله باعث خشم بعضی از همتایان حزبی او و همه مخالفان سیاسی‌اش شد.

سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس: تابستان گذشته با سرعت رانندگی می‌کردم و از آن پشیمان هستم. من جریمه را پرداخت کردم و مجازات را پذیرفتم. هرگز برای فرار از مجازات تلاش نکرده‌ام. اما اجازه بدهید با صداقت بگویم که مخالفان می‌خواهند نگاه‌ها را از شکست خودشان دور کنند.

الی ریفز نماینده حزب کارگر انگلیس: به نظر می‌رسد یک قانون برای وزرای کابینه و یک قانون دیگر برای بقیه وجود دارد. تا چه زمان باید منتظر آغاز تحقیقات بمانیم؟

تحقیقاتی که احزاب مخالف خواهان آن هستند، اما ریشی سوناک از آغاز چنین تحقیقاتی خودداری می‌کند. به اعتقاد ناظران، وزیر کشور متحد نزدیک اوست که وفاداری جریان راستگرا در حزب محافظه‌کار را برای او تضمین و برای اجرای سیاست او در استرداد پناهجویان تلاش می‌کند.

شهروند انگلیسی: با توجه به اینکه وزیر برخورد مناسبی با این مسئله داشته و جریمه را پرداخت کرده است، درباره آن مبالغه می‌کنند تا مسایل واقعی را که با آن روبرو هستیم، پنهان کنند.

شهروند انگلیسی: این وزیر یک شهروند عادی است و باید بر این اساس با او برخورد شود. اگر لازم باشد باید احضار و توبیخ شود.

فقط چند هفته از استعفای معاون نخست وزیر انگلیس پس از تحقیقات مستقل درباره زورگویی به کارکنانش می‌گذرد. پیش از او هم رئیس حزب محافظه کار به علت فرار مالیاتی برکنار شد. نخست وزیر انگلیس نمی‌خواهد با رسوایی‌های بیشتر در کابینه‌اش روبرو شود.
به گزارش صداوسیما، به نتقل از شبکه الجزیره، ریشی سوناک وقتی نخست وزیری را برعهده گرفت، متعهد شد، دولتی تشکیل دهد که شایسته و پاک‌دست باشد و به تخلفاتی که در دولت گذشته رخ داده بود، پایان دهد. اما افشای ماجرای جدید وزیر کشور انگلیس، بسیاری از افراد را وادار می‌کند تا این سوال را مطرح کنند که ریشی سوناک تا چه اندازه در عمل کردن به تعهداتش جدی است و آیا به جای عملی کردن بازخواست و پاسخگویی که وعده داده بود، در تعامل با بعضی جریان‌ها در حزبش ملاحظه‌کاری می‌کند؟

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true