×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۳ آذر - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از منحصر به فردترین زیر گذر کشور؛ بهمن ماه در شیراز

گذر «قائم» از «رحمت» تا پایان سال! به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، یکی از مشکلاتی که سال‌ها به معضلی در ورودی شمال غرب شیراز تبدیل شده بود، عرض کم این محور در محل گویم و دوکوهک بود. در این بین، عدم توجه مسئولین دهیاری‌ها به ساخت‌وسازهای تجاری و جاذب ترافیک نیز طی سالیان سال به این امر دامن زد به‌طوری‌که دیگر راهی برای حذف این اماکن باقی نماند. با جدی شدن اتصال آزادراه شیراز به اصفهان از این مسیر و بیم تبدیل ترافیک ورودی این محل به یک بحران، مسئولین به فکر راه‌حلی برای عبور از این ورودی شلوغ افتادند و در نهایت ایجاد یک زیرگذر با معماری خاص به‌عنوان نسخه شفابخش این محور مطرح شد و عملیات اجرایی آن از حدود دو سال قبل شروع شد.

حال، با نزدیک شدن به مراحل نهایی قطعه ۷ آزادراه، به گفته مسئولین شهرداری، کار ساخت این زیرگذر به‌عنوان طولانی‌ترین زیرگذر شهری جنوب و منحصر به‌فردترین زیرگذر کشور به دلیل نوع معماری نیمه‌مسقف آن تا بهمن‌ماه به پایان خواهد رسید، تا حداقل بخشی از مشکلات این محل حل شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در گفت‌وگو با فارس اگاه بر این موضوع تأکید کرده و گفت: در پروژه زیرگذر گویم، همه چیز آماده است تا این پروژه تا بهمن یا آخر سال به بهره‌برداری برسد.

محمد امین افزود:در حال حاضر کارهای سازه ای این پروژه به اتمام رسیده و تنها بخش تاسیسات آن باقی مانده و در حال انجام است که هزینه سنگینی دارد و در کنار آن عملیات اجرای روشنایی و نورپردازی مسیر نیز در حال اجراست.

وی ضمن ارایه گزارشی از مشخصات این پروژه گفت: این پروژه به طول حدود دو کیلومتر بزرگترین زیر گذر شهری جنوب کشور و جزو یکی دو زیر گذر طولانی کشور قرار خواهد گرفت. در کنار روشنایی و نورپردازی هم اکنون قرار داد زیباسازی و فضای سبز پروژه هم در شرف انجام است و با اجرای این طرح‌ها شاهد اتفاقات خوبی در این پروژه خواهیم بود.

امین در خصوص اجرای پروژه بزرگراه شهید آیت ا… رئیسی به موازات این پروژه در حد فاصل دوکوهک تا بزرگراه حسینی الهاشمی و احتمال اتصال آن به قطعه ۸آزادراه در سه راهی قلات نیز گفت: بزرگراه آیت الله رییسی به موازات این مسیر درحال اجرا است که در این فاز نهایتا قرار است به ابتدا جاده فجر در دو کوهک برسد ،اما در خصوص ادامه آن تا قطعه ۸آزادراه، فعلا تصمیمی نداریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این پروژه  ۳و ۸ دهم کیلومتر بهره برداری شده و طبق برنامه این فاز از پروژه یعنی کیلومتر ۱۳ هنوز ۱۰ کیلومترباقی مانده که آن هم قرار است تا خرداد و تیر ماه سال ۱۴۰۵ به اتمام برسد و در ادامه مسیر آن ۱۸۰۰متر تونل و چندین پل و تقاطع غیر همسطح باید اجرا شود.

امین در خصوص آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیر همسطح قائم – رحمت نیز گفت: تقاطع قائم-رحمت در مراحل نهایی قرار دارد و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true