×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت افزایش خدمات پیام رسانهای داخلی

سيد محی الدین حسینی ارسنجانی فارس آگاه

روز به روز بر تعداد کاربران پیام رسان های ایرانی افزوده میشود اما روند کند به روز رسانی ها و عدم برخی قابلیت ها نتوانسته این پیام رسانها را به پای پیام رسانهایی پیشرفته همچون واتساپ و تلگرام و… برساند بنابراین باید سعی شود نسبت به تسریع در ارائه خدمات بهتر و بیشتر پیام رسان هایی همچون ایتا و بله ،روبیکا و… همت و تلاش گردد تا این همه استقبال کاربران ایرانی و فارسی زبان موجبات رضایت انان از ورود به اینگونه پیام رسانها را فراهم آورد. علیرغم قول مساعد وزیر فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک سال اخیر مبنی بر بهبود وضعیت کارکرد این پلتفرمها و پیام رسانها اما هنوز اتفاق خاصی که بتواند قابلیتهای جدید آنها را در معرض عموم به نمایش بگذارد مشاهده نشده است.با این حال رقم دهها میلیونی ایرانیان در اشتراک این پیام رسانها بنا به دلایل مختلف حکایت از پاره ای مشکلاتیست که برای پیام رسانهای خارجی در داخل کشورمان بوجود آمده است.آمارها در مورد تعداد کاربران پیام‌ رسانها و اپلیکشنهای داخلی اگر چه متفاوت و گاه تردید برانگیز است اما روند رشد روز افزون آنها به هر میزان هم که باشد، به بهبود این پیام رسانها در ارائه خدماتشان به کاربران مربوط نمیشود.دلایلی همچون اجبار برخی دستگاهها و فشار به برخی اقشار در نصب و استفاده از پیام‌ رسانهای داخلی و مساله فیلترینگ و…دلیل این افزایشها در نصب و اشتراک پیام رسانهای داخلی است.کارکنان بانک‌ها، دانشگاهها، مدارس و برخی ادارات دولتی و حتی بخش خصوصی برابر بخشنامه ها و مصوبات داخلی اشان مجبور به نصب و استفاده از پیام‌ رسان‌ های ایرانی میشوند.پیام رسان هایی که مشکلاتشان زیاد و کاربرد های فناوری چندان پیچیده و قابل استفاده ای نداشته و ندارند. افزایش برخی پیام‌رسانهای ایرانی از جمله “شاد” پس از بازگشایی مدارس و دانشگاهها به دلیل استفاده بیشتر دانشجویان و کادر آموزشی از جمله معلمان و دانش آموزان امری طبیعی است. در هر حال دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید از طرق گوناگون و از جمله با پرداخت وامهای مختلف به مدیران شرکتهای پیام رسان داخل نسبت به تقویت زیرساختها و افزایش خدمات پیام رسانها، پلتفرمها و اپلیکشنها و سایتهای فارسی زبان کشور اقدام و سیاستهای تشویقی خود برای استقبال هر چه بیشتر مردم و جوانان به استفاده بهتر و بیشتر آنان از پیام رسان های داخلی را به مرحله اجرا در آورد.اینکه نتوان حجمی ولو اندک از متن و عکس و پیامها و دیگر محتواها ی مورد نیاز کاربران را در پیام رسانهای ایرانی منتقل نمود و یا شاهد برخی محدودیتهای پیام رسانی در اپلیکشنها ی داخلی باشیم دیر یا زود کاربران را ناگزیر به خروج از پیام رسانهای داخلی و پیوستن به پیام رسانهای خارجی مجبور خواهد کرد.دولت باید با ارائه راهکارها و شیوه های نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات در اندیشه حفظ همین تعداد کاربران ایرانی استفاده کننده از پیام رسانهای داخلی باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true