true
مسئولیت رسانه های فارس به مباحث گردشگری، به گزارش سيد محی الدین حسینی ارسنجانی خبرنگار فارس اگاه، وقتی ۳۷ درصد از جاذبه ها و اماکن گردشگری ایران مربوط به استان فارس است بنابراین باید سهم و ارزش خبری رسانه های استان به این مهمی نیز به مراتب بیش از وضعیت موجود باشد.داشتن یک یا دو صفحه از صفحات روزنامه ها به متون گردشگری و برخورداری بخشهای مختلف از گردشگری و میراث و صنایع دستی از فضاهای تبلیغاتی و نوشتاری در خبرگزاریها و پایگاههای خبری و همچنین تولید برنامه های متعدد و متنوع چه در رادیو و چه در تلوزیون ملی یا استانی باید بعنوان کاری مهم و مورد نیاز در دستور کار مدیران اجرایی بویژه مدیریت شهری شیراز و استانداری فارس و رسانه ها باشد.فارس چه بخواهیم و چه نخواهیم استان گردشگری و فعالیتهای وابسطه به این صنعت پول ساز و درآمدزا خواهد بود بنابراین وظیفه افراد صاحب قلم و نویسندگان و فرهنگوران و اهل خرد و دانایی و آگاهان از گذشته و حال استان پهناور فارس بویژه رسانه های ملی و محلی است که از ظرفیتهای مورد تاکید بزرگان کشور و از جمله رهبری در مورد گردشگری فارس بهتر و بیشتر از قبل بهره مندگردند و چه بهتر از این که ما علاوه بر معرفی جاذبه های شاخص گردشگری شهر و استانمان به معرفی و شناخت و شناساندن مفاخر عرصه های گوناگون فرهنگی و جادبه های گردشگری شیراز زیبا و فارس پهناور اقدام نماییم.تا به امروز علیرغم همه لطف و محبت و مهر و عنایات رسانه های فارس هنوز به مقوله گردشگری این سرزمین تاریخی به درستی و با جدیت به آن پرداخته نشده و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هم به جز چند خبر و متن مرتبط و روزانه با گردشگری کار شاخص و فاخر ی در حوزه گردشگری استان گردشگری فارس انجام نداده اند. امید وارم اقداماتی خوب و ارزشمند در زمینه اختصاص برخی فضاهای مکتوب و غیر مکتوب رسانه ها به مباحث گردشگری اتفاق افتد. اداره کل میراث فرهنگی استان فارس هم باید برخوردار از نشریات تخصصی،علمی مکتوب و الکترونیک در حوزه میراث و گردشگری باشد و فعالان این صنعت را در زمینه های علمی و اموزش و معرفی اثار و…تربیت کرده و بر دانش و معلوماتشان روز به روز بیفزاید.قطعا اگر استانداری و پایگاه خبری آن به همراه شهرداری و اداره کل روابط عمومی این ارگان در کنار ادارات کلی همچون ارشاد اسلامی و اوقاف،مرکز اسناد و کتابخانه ملی، کتابخانه های عمومی و بنیاد فارس شناسی،اموزش و پرورش و دانشگاه و رسانه های مختلف پای کار بیایند و دست وحدت و همدلی با اداره کل میراث فرهنگی فارس و دیگر نهادهای خدمات رسان داشته باشند و برای اینده صنعت گردشگری شیراز و فارس برنامه ریزی کنند میتوانند شیراز را بعنوان شهر نمونه گردشگری ایران و منطقه خاورمیانه معرفی کنند. باید با تبلیغات محیطی و رسانه ای مستمر و بی وقفه میزان اقامت در شب گردشگران از یک شب به دو یا سه شب افزایش یابد و این کار مستلزم تهیه زیرساختهای گردشگری و تبلیغات لازم در تمام عرصه ها و اموزش شهروندان شهر گردشگر پذیری چون فارس از سوی ادارات مربوطه و همچنین فرهنگ سازی مشترک اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری و آموزش و پرورش و…است.
true
true
https://farsagah.ir/?p=39084
true
true