×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش سهمیه فارس در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ، چرا و چگونه ؟

کاهش سهمیه فارس در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ، چرا و چگونه ؟ ، شیراز-فارس آگاه– سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ۳۰ کشتی گیر را به اردوی جدید تیم ملی دعوت کرده که در بین آنها تنها سه ورزشکار از فارس وجود دارد و این در حالی است که در گذشته نه چندان دور فارس هشت سهمیه در تیم ملی داشت. کاهش سهمیه فارس در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ،پرسش هایی در ذهن فرنگی کاران استان ایجاد کرده است.

اینکه فارس یکی از قطب های مطرح این کشور است بارها اشاره شده است اما اینکه چه اتفاقی افتاده است که این سهمیه به حدود یک سوم رسیده است نیاز به بررسی بیشتر دارد.

امیر رضا ده بزرگی، میثم دلخانی، محمدرضا گرایی ، محمدرضا مختاری، محمدعلی گرایی، پارسا نظری، محمدحسین آزرم دخت و پرهام قنبری کشتی گیرانی از فارس هستند که در سال ۱۴۰۰ به اردوی تیم ملی دعوت شدند و در یک مقطع هم در تیم ملی بیشترین سهمیه داشتند.

هر چند تعدادی از ملی پوشان فارس با مصدومیت مواجه هستند اما اینکه در آن وزن ها جایگزین وجود نداشته موجب شده سهم فارس از هشت به سه کاهش پیدا کند.

۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۰۲ بود که رییس هیات کشتی فارس در گفت وگو با ایرنا از مصدومیت چند کشتی گیر این استان خبر داده بود.

از ۱۰ وزن اعلام شده سهم فرنگی کاران فارس در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در وزن های ۶۰ کیلو گرم ، ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم است.

میثم دلخانی در وزن ۶۰ کیلو گرم، محمد رضا گرایی در ۶۷ و محمد علی گرایی در ۷۷ کیلو گرم سه کشتی گیر دعوت شده از فارس هستند که سابقه کسب مدال طلای المپیک جهانی ، آسیایی و بین المللی را دارند.

خوزستان با ۱۲ کشتی گیر همچنان بیشترین سهمیه در اردوی جدید تیم دارند ، سپس مازندران با پنج ، تهران و فارس هم با سه کشتی گیر در رتبه های بعدی قرار دارند.

به گزارش فارس آگاه اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در تورنمنت رنکینگ بیشیک قرقیزستان و رقابت‌های بین‌المللی جام ایروان ارمنستان اول خرداد ماه آغاز تا دهم همین ماه در خانه کشتی تهران برگزار می‌شود.

حسن رنگرز به عنوان سرمربی، حسن حسین‌زاده، طالب نعمت‌پور، فرزاد ایمان‌علی‌زاده، مجید رمضانی و رحیم گیوی از فارس هم مربیان تیم ملی هستند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true