×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
امسال برنامه های هفته معلم در فارس؛ متکثر، متنوع و خلاقانه است

معلم شیرازی، جزو معلمان برگزیده کشوری، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار فارس اگاه، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، در نشست خبری به مناسبت هفته معلم، با بیان اینکه روند انتخاب معلم نمونه، از بهمن ماه گذشته، شروع شده است، گفت: تعداد ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر، در این سنجش شرکت کردند و بیش از ۸ هزار نفر، به مرحله بعد راه یافتند.

فرشید قاسمی، با اشاره به نقش دانش آموزان در این ارزیابی، افزود: ۵۴۰ داور، این ارزیابی را انجام دادند و ۱۷۷ نفر در مرحله منطقه ای، منتخب شدند که در نهایت ۹ نفر در استان، انتخاب شده و به مرحله کشوری، راه یافتند، برای نخستین بار، گروه های کیفیت بخشی به مدارس، مانند مدیر، معلم پرورشی، مربی بهداشت و غیره نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت، ۳۰ نفر منتخب شدند که ۵ نفر آنها به مرحله کشوری، راه پیدا کردند.

قاسمی، با بیان اینکه تنها ۲۰ نفر، از ۳۲ استان های کشور، به عنوان برگزیده کشوری انتخاب می شوند، اعلام کرد: فاطمه زارعی، در مقطع متوسطه دوم از استان فارس، به عنوان معلم برگزیده، انتخاب شدند که این نشان از نقش بسزای معلمان این استان است، برخی از استان ها، هیچ برگزیده ای نداشتند، در سال های گذشته، نوع ارزیابی فرق داشت و هر استان سهمیه داشت، اما امسال این سنجش متفاوت بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، با اشاره به هفته معلم، ادامه داد: امسال برنامه های هفته معلم، متکثر، متنوع و خلاقانه است، قرارگاه هویت افزایی به مقام معلم، در استان فارس به همت استانداری فارس، تشکیل شده است که بر اساس برنامه این قرارگاه، تکریم مقام معلم، به یک هفته خلاصه نشده و در تمام سال، پیگیری می شود، مدیرکل آموزش و پرورش، شهردار، فرمانده سپاه فجر، نماینده ولی فقیه در استان، مسئول بسیج فرهنگیان و غیره، از اعضای اصلی این قرارگاه هستند.

قاسمی، خاطر نشان کرد: صعود به قله بل شهرستان اقلید، از اولین برنامه های این هفته است، بر اساس تصمیم گیری این قرارگاه، تمام مدیرکل های تمام نهاد و سازمان ها، باید در مدارس دوران تحصیل خود حاضر شوند، مقرر شد در تمام دستگاه ها، یک روز در ماه برای حل مشکلات معلم ها، اختصاص داده شود.

این مقام مسئول، گفت: بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ معلم، در چهار تشکل معلمان ایران قوی، کنگره معلمان انقلاب اسلامی، معلمان جوان ایران زمین و معلمان راهیان تحول در استان فارس، عضو و در قالب تشکل های معلم محور، ساماندهی شدند.

وی، تاکید کرد: علاوه بر معلم نمونه، معلم الگو نیز انتخاب شدند، معیار سنجش معلم الگو، انجام کار خلاقانه همراه با ایثارگری ویژه و خارج از وظیفه، بوده است، آزادسازی والدین زندانی برخی دانش آموزان با همت معلم، یکی از معیارهای سنجش معلمان الگو بوده است.

وی، با اشاره به تلاش برای راه اندازی دفتر حمایت قضایی و مشاوره حقوقی معلمان، تصریح کرد: با کمک بسیج فرهنگیان، با نام‌نویسی گروه سرود معلمان انجام شد که با استقبال ۲۰۰ معلم، روبه‌رو شد، برگزاری نشست مشترک بین مدیرکل آموزش و فرماندهان سپاه، برای نخستین بار اتفاق افتاد و تمام امکانات سپاه، برای تکریم معلم در اختیار ادارات آموزش و پرورش، قرار خواهد گرفت، تجلیل از خانواده شهدای معلم و معلمان ایثار نیز در این هفته، انجام خواهد شد

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true