×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تیراندازی نزدیک محل اقامت رئیس شورای حاکمیتی سودان

به گزارش فارس آگاه شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر با انتشار تصاویری از خرطوم پایتخت سودان، از شنیده شدن صدای تیراندازی نزدیک فرماندهی کل و محل اقامت عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان خبر داد. در این حال خبرنگار الجزیره گفت: راه‌های منتهی به کاخ ریاست جمهوری در مرکز خرطوم با خودرو‌های زرهی سنگین ارتش بسته شد. خبرنگار این شبکه همچنین گفت: پل‌ها در خرطوم بسته شد.

درگیری در جنوب خرطوم به مرکز این شهر نیز کشیده شده است و خبرنگار این شبکه از شنیده شدن صدای شلیک‌ها در مرکز خرطوم خبر داد. شاهدان به الجزیره گفتند درگیری‌ها در جنوب خرطوم با استقرار نیرو‌های واکنش سریع و ارتش در اطراف یک شهرک ورزشی آغاز شد. نیرو‌های واکنش سریع نیز در این خصوص اعلام کردند حضور تعداد زیادی از نیرو‌های مسلح به مقر نیرو‌های واکنش سریع در سوبا، آن‌ها را غافلگیر کرد. نیرو‌های واکنش سریع همچنین اعلام کردند در پی حمله وحشیانه‏، با گروه موسوم به سازوکار چهارجانبه و گروه میانجی تماس گرفته شد. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شاهدان از استقرار توپخانه و خودرو‌های زرهی در شهر ام درمان خبر داد.
این نیرو‌ها از مردم سودان خواستند در این لحظه تاریخی و سخت، وحدت خود را حفظ کنند.

ارتش سودان: فرمانده میدانی نیروهای واکنش سریع در خرطوم زخمی شد
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد ارتش سودان اعلام کرد فرمانده میدانی نیروهای واکنش سریع در خرطوم پایتخت این کشور زخمی شده است.

 

ارتش سودان: شبه نظامیان واکنش سریع از مقر‌های خود فرار کردند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد ارتش سودان اعلام کرد افراد و افسران شبه نظامی واکنش سریع از مقر‌های خود فرار کردند و تجهیزات خود را در خیابان‌ها رها کردند.

 

درگیری‌ها در شهر مروی در شمال سودان
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنگار خود از درگیری‌ها در شهر مروی در شمال سودان خبر داد.
خبرنگار این شبکه نیز از وقوع انفجار شدید در منطقه الجریف نزدیک پل المنشیه در شرق خرطوم پایتخت سودان خبر داد. خبرنگار الجزیره گفت درگیری‌های شدیدی بین نیرو‌های ارتش و نیرو‌های واکنش سریع نزدیک کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی ارتش در مرکز خرطوم رخ داد.

 

پروازها در فرودگاه بین المللی خرطوم متوقف شده است
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد یک منبع در فرودگاه خرطوم گفت پروازها در فرودگاه بین المللی خرطوم متوقف شده است.

 

ارتش سودان تسلط نیرو‌های واکنش سریع سودان بر کاخ ریاست جمهوری را تکذیب کرد
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد ارتش سودان تسلط نیرو‌های واکنش سریع سودان بر کاخ ریاست جمهوری را تکذیب کرد.
شبکه الجزیره مباشر نیز اعلام کرد فرمانده گارد ریاست جمهوری ارتش سودان به الجزیره گفت تسلط نیرو‌های واکنش سریع بر محل سکونت عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان دروغ است. البرهان در محل امنی است و عملیات نظامی را دنبال می‌کند.

 

تسلط نیرو‌های واکنش سریع سودان بر کاخ ریاست جمهوری و فرودگاه‌های خرطوم، مروی و الابیض
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد نیرو‌های واکنش سریع سودان از تسلط بر کاخ ریاست جمهوری و فرودگاه‌های خرطوم، مروی و الابیض خبر داد.
در این حال شبکه المیادین به نقل از برخی منابع اعلام کرد ارتش سودان تسلط نیرو‌های واکنش سریع بر فرودگاه خرطوم را تایید نکرده است.

انتهای پیام/

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true