×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: دیانت و عقلانیت رابطه مستقیمی با امنیت و اعتماد مردم دارد ، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: هر چقدر سطح دیانت بالاتر باشد سطح عقلانیت کشور نیز بیشتر می‌شود و به هر میزان این دو در جامعه افزایش یابد سطح امنیت و اعتماد مردم توسعه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی فارس آگاه، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد روز سه‌شنبه در دومین اجلاس سراسری شورای وحدت استان‌ها اظهار داشت: یکی از ملاک‌های وحدت در جامعه، به نگاه ما در مسائل مختلف باز می گردد و معمولا نگاه‌ها به کاستی‌ها و شکاف‌ها است. اما حضرت علی (ع) می‌فرماید نگاه من در ارزیابی تشکل ها و گروه ها، ارزیابی نقاط قوت آنها است که سبب پیوند قلوب و افزایش نزدیکی در جامعه می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) می فرماید هر موقع از فردی یاد می شود، تلاش می کنم ویژگی مهم او را برجسته کنم، افزود: در اندیشه دینی هم باید به ضعف‌های خود بنگریم و نقاط مثبت دیگران را ببینیم. به عبارتی کاستی‌های دیگران را به احترام یک ویژگی مثبت او ببخشیم که این سیره و روش امیرالمومنین حضرت علی (ع) است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به فراز دیگری از نهج البلاغه، تصریح کرد: حضرت علی (ع) در فراز دیگری دو ویژگی فرد را مورد توجه قرار می‌دهد که آن نصاب عقل و دین است و ایشان تاکید می‌فرماید که هر فردی یکی از این ویژگی‌ها را داشته باشد و از آن یکی بی‌بهره باشد، در نزد من احترامی ندارد.

وی ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرماید اگر عقل نبود حیات وجود نداشت و این عقل است که سبب حیات و زندگی درست در هر جامعه‌ای می‌شود و باید نصاب عقل در حوزه‌های مختلف دینی، اجرایی، قضایی و قانون‌گذاری ارتقا یابد.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشی به سه عین مهم برای موفقیت و پیشرفت جامعه اشاره فرمودند و آن عقل، علم و عزم است و آنهایی در زندگی موفق هستند که این سه عین را داشته باشند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه امام راحل نماد عقلانیت و دیانت بودند که موفق به سرانجام رساندن انقلاب شدند، اضافه کرد: هر چقدر سطح دیانت بالاتر باشد سطح عقلانیت کشور نیز بیشتر می‌شود. به عبارتی هر چقدر سطح دیانت و عقلانیت در مسائل مختلف جامعه افزایش یابد، سطح امنیت و اعتماد نیز توسعه خواهد یافت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true