×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افتتاح و کلنگ زنی ۱۰ پروژه فرهنگی و ورزشی به مناسبت دهه فجر

افتتاح و کلنگ زنی ۱۰ پروژه فرهنگی و ورزشی به مناسبت دهه فجر، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، همزمان با دهه فجر امسال، ۱۰ پروژه در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، کلنگ زنی و یا افتتاح می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، در ادامه سلسله نشست های روایت امید، با اعلام این خبر، گفت: امروز شاید مهمترین کلید واژه پیش روی ما، امید است که اقدامات و خدمات رسانی در این زمینه، در حال انجام است، البته در این زمینه، کارهای نکرده زیاد است، اما همین که مردم بدانند خدمتگذاران آنها، تلاش می کنند شهر بهتری داشته باشند، کافی است که سهم زیادی از اطلاع رسانی در این زمینه، با خبرنگاران و رسانه ها است.

چوبینی، تصریح کرد: یکی از ماموریتهای جدی و ویژه حوزه شهرداری، توسعه زیر ساختهای فرهنگی و هنری شهر است که در این زمینه، پروژه های بسیاری از باغ های خانواده و بانوان، تا مجموعه های فرهنگی، ورزشی و… در حال انجام است.

وی، با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی تعداد زیادی پروژه در این بخش، گفت: امسال، به مناسبت دهه فجر، ۱۰ پروژه با اعتبار ۳۱۳ میلیارد تومان در این حوزه، کلنگ زنی و افتتاح می شود، البته پروژه های ما، بیش از این تعداد است، اما معتقدیم هیچ پروژه ای را قبل از اینکه قرارداد پیمانکار آن، بسته نشده و یا به طور کامل آماده بهره برداری نباشد، به عنوان پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی خود، معرفی نکنیم.

چوبینی، تصریح کرد: یکی از مهمترین پروژه های ما، ساخت ۱۱ سالن ورزشی غیر توپی یک شکل و یک تیپ، در نقاط مختلف شهر است که ویژگی این سالن ها، این است که این مجموعه ها، با بیش از یک هزار متر مربع زیر بنا، به صورت دو طبقه اجرا می شود و همزمان یک طبقه آن به بانوان و یک طبقه به آقایان، اختصاص میابد تا در صورتی که یک خانواده، بخواهند همزمان برای ورزش به این محل مراجعه کنند  امکان آن وجود داشته باشند و با ساخت این سالن ها، ۱۷۶۰۰ متر مربع به سرانه ورزشی شهر افزوده می شود.

وی، تصریح کرد: در همین راستا، در مرحله اول به مناسبت دهه فجر، کلنگ عملیات ۶ سالن از این تعداد با اعتبار ۲۴۶ میلیارد تومان، به زمین زده می شود و سعی می کنیم، ظرف مدت ۱۸ ماه یا کمتر، این پروژه ها آماده بهره برداری شود و ۵ سالن دیگر نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است و به مرور، ساخته خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، با اشاره به ساخت اولین کافه کتاب شهر شیراز، گفت: یکی دیگر از پروژه های ما، طرح توسعه فرهنگسرای کتاب یا همان کافه کتاب است که با مساحت ۱۳۷۸ متر مربع و ۲۱۱ میلیارد ریال اعتبار، در کنار فرهنگسرای کتاب اجرا می شود.

وی، ادامه داد: اجرای پارک اوتیسم برای بچه های مبتلا به اوتیسم، یکی دیگر از پروژه های ماست که در ۸ هزار متر مربع از ضلع جنوبی باغ خانواده کشن با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، اجرا و ۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

چوبینی، گفت: یکی از نیازهای شهر و کارهای عقب افتاده در شیراز، اجرای شبکه بلندگوهای شهری، به ویژه در نقاط مرکزی شهر، برای استفاده در زمان تظاهرات و تجمعات مردمی و برخی بحرانها بود که این کار، در ۶ کیلومتر از معابر اصلی مرکزی شهر، ازجمله میدان امام حسین(ع)، بلوار کریم خان زند تا حرم مطهر، اجرا شده است.

وی، اضافه کرد: هزینه اجرای سیستم صوتی این پروژه، جدای از هزینه پایه ها، بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال بوده که امیدواریم ۲۲ بهمن امسال، شاهد افتتاح آن در مراسم پیروزی انقلاب باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، در خصوص سرنوشت ساختمان قدیمی شهرداری شیراز هم گفت: طبق تصمیمات گرفته شده، این ساختمان تبدیل به موزه بلدیه می شود که هم اکنون، نقشه برداری طراحی آن آغاز شده و سناریو آن، در حال نگارش است که در آن از شکل گیری تا آینده شهر دیده شده و البته در این طراحی، فضایی برای تشریفات مهمان های ویژه شهرداری، در این محل هم در نظر گرفته شده است و البته امیدواریم در آینده، ساختمانهای قدیمی اطراف هم به فراخور نوع کاربری، تبدیل به موزه شوند تا شاهد شکل گیری یک مجموعه کامل گردشگری در این محل باشیم.

چوبینی، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه فجر، گفت: یکی از اقدامات ما، فضاسازی شهر به مناسبت دهه فجر است که با توجه به وسعت شهر، بتوانیم در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام دهیم، چرا که نگاه ها نسبت به این فضاسازی ها، متفاوت و شهر نیز بسیار گسترده است، امید داریم در آینده، با فعال شدن مردم، خود آنها کمک کنند تا شاهد اجرای بهترین فضاها باشیم.

وی، ادامه داد: به همین مناسبت در این ایام، ۲۵۰ هزار متر ریسه پرچم، یک هزار میله پرچم، ۲۰۰ کتیبه افقی، ۳ هزار متر بنر، ۲ هزار پرچم ایستاده، ۵هزار پرچم ایران در خیابانها و ۵۰ هزار پرچم دستی ایران، با اعتبار ۲ میلیارد تومان در شهر اجرا می شود.

چوبینی، در خصوص واگذاری ۲۰ ساله دیوارنگاره بزرگ میدان امام حسین(ع) به یک ارگان خصوصی خارج از شیراز هم گفت: طبق تصمیمات گرفته شده، این دیوار نگاره، باید جریان ساز باشد و دائم به روز شود که در شیراز، چنین ظرفیتی وجود دارد با این تفاوت که به دنبال استفاده بهتر در آینده هستیم.

وی، تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه های قابل افتتاح ما که هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اولین باغ کودکانه شیراز، درحد فاصل محور شهید کسایی و شهید رمضانی، در باغات قصردشت است که با ۳۰ میلیارد تومان اجرا شده و آماده افتتاح است، اما بهره برداری از آن، تا ۳ ماه آینده انجام می شود، چرا که برای بهره برداری از یک مجموعه، باید آنجا را به نوعی طراحی کند که مقصود نهایی را برآورده کند و این پروژه، به نوعی اجرا شده که مانند یک داستان قصه گونه است.

چوبینی، گفت: یکی دیگر از اقدامات ما، در شب پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن است که برای این شب در اطراف ارگ کریمخانی، برنامه های متنوعی، مانند آتش بازی و نورافشانی و موارد دیگر، دیده شده است.

وی، اضافه کرد: برگزاری جشنواره سرود در شیراز، با حضور نوجوانان و دانش آموزان، برگزاری جشن های محله ای در فرهنگسراهای شهر و اجرای جشن های اعیاد شعبانیه و دهه فجر در ۴۰ محله، با محوریت برگزاری مردمی آنها، از دیگران برنامه های ما در شهر است و امیدواریم که حال بهتری برای مردم، رقم بزنیم.

وی، با اشاره به قرار گرفتن باغ ایرانی در مرحله نهایی اجرا، از باز طراحی کتابخانه مرکزی شیراز خبر داد و گفت: طبق قانون، باید نیم درصد درآمد شهرداری، به کتابخانه ها و ۳درصد به آموزش و پرورش، تعلق گیرد که به زعم خودشان، این دوره شهرداری شیراز، طلایی ترین دوره در پرداخت این سهم بوده است.

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، در خصوص علت بسته بودن برخی باغ های خانواده هم گفت: باغ خانواده، بسته نیست بلکه برخی اوقات در اختیار دانش آموزان مدارس است، همچنین باغ خانواده امیرکبیر و ارکیده هم در مرحله طراحی است.

وی، از هزینه کرد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی، برای تجهیز ورزشگاه های شهرداری، به سیستم سرمایشی و گرمایشی خبر داد و با اشاره به ضعف موجود در تامین و نگهداری امکانات شهر از گذشته تا کنون، گفت: در خصوص تابلوهای تبلیغات شهری، سهم این حوزه مناسب نیست که در همین راستا، به زودی ۱۰۰ تابلو استرابورد در اندازه ۳ در۴ متر، متعلق به سازمان در نقاط مختلف شهر نصب می شود و شاهد تحولی در این حوزه و نیز نوع اطلاع رسانی خواهیم بود که البته اینها نیازمند نگهداری است که کار سختی است.

چوبینی، در پاسخ به سوال خبرنگار شهر مردم، در خصوص پایین آمدن آستانه صبر برخی شهروندان و برخی اتفاقات و اقدامات این سازمان در راستای افزایش امید، گفت: معتقدیم به هر مجموعه و سازمانی، از دریچه نوع ماموریت ذاتی آن باید وارد شد و مطالبه کرد، در زمینه امید آفرینی و رفع مشکلات نیز شهرداری به تنهایی، نمی تواند همه مشکلات مردم شهر را برطرف کند و نیازمند یک همکاری همه جانبه برای رفع مشکلات جامعه هستیم، اما شهرداری، در زمینه انجام رسالت خود، از تمامی ظرفیتهایش به ویژه در حوزه فرهنگی، استفاده می کند. وی، تصریح کرد: واقعیت این است که در حوزه فرهنگی، امروز ۷۰ درصد می دانیم که به کدام سمت حرکت می کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true