×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق، به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

 

به گزارش فارس آگاه، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را بازگرداندیم، همچنین مالیات در برخی از استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

زارع ادامه داد: برای اولین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند و این تجربه اول است. با توجه به اینکه سقف منابع بسته شده است، ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم که نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است و رشد خوبی در این بخش اعمال شد.

وی گفت: همچنین اعتباراتی برای حوزه فرهنگ پیش‌بینی شد و برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اعتباراتی آمده است. به بخش ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفته است تا ترمیم حقوق برای خدمتگزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای انجام شود.

به نقل از مهر، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ تاکید کرد: در حوزه سلامت پیشنهادات کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی و همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی در نظر گرفته شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true