×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
در فضای شهری از هنرهای تجسمی استفاده‌های بیشتری شود

در فضای شهری از هنرهای تجسمی استفاده‌های بیشتری شود، به گزارش عباس امیری خبرنگار فارس اگاه، مدرس انجمن خوشنویسان شیراز معتقد است؛ جا دارد در فضای شهری جهانشهر شیراز از هنرهای تجسمی استفاده‌های بهتر و بیشتری شود.

مجید رستگار در گفتکو با خبرنگار فارس اگاه، در حاشیه برگزاری اولین رویداد نقاشیخط سرو شیراز که از سری برنامه‌های هفته شیراز و با رویکرد فرهنگ شهروندی در کنار ارگ کریمخان به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با همکاری موسسه فارسنامه برگزار می شود، گفت: در این رویداد، آثار از اشعار سعدی الهام گرفته شده و تابلوها و مضامینی که اجرا شده، با این اشعار است.و کارها به صورت بداهه نویسی در حضور مردم شریف شهر شیراز اجرا می شود که ان شاء الله بتوانیم انتقال دهنده فرهنگ و هنر این شهر زیبا به عزیزان باشیم و هم بتوانیم یادگار خوبی برای مسافران عزیزی که به شیراز می آیند، داشته باشیم.

استاد خوشنویسی و نقاشیخط اظهار داشت: جا دارد در فضای شهری جهانشهر شیراز از هنرهای تجسمی استفاده‌های بهتر و بیشتری شود و البته ما هم کارهای بسیار فاخری انجام دهیم که این کارها بیشتر به چشم بیاید.

کارشناس هنرهای تجسمی تاکید کرد: نیاز است گروه کارشناسی زبده ای پشت این قضیه باشند و کار کارشناسی شود و از کارهای زودگذر و سطحی پرهیز کنیم و رو به کارهای ماندگار و با اصالت و با درجه هنری بالا برویم.

رستگار ادامه داد: باید در این راستا از موادی ماندگار در سطح شهر استفاده کنیم و بودجه ای که گذاشته می‌شود به این صورت باشد که موادی انتخاب شود که کار بماند.

استاد خوشنویسی و نقاشیخط تاکید کرد: شیراز فضای زیادی دارد که می تواند فرهنگ و هنر ما را منتقل کند و جوان‌های این شهر با هنر آشنا شوند وادامه دهنده کار شوند و اینگونه است که ما می توانیم جلوی هجمه‌های غیرفرهنگی را بگیریم و این مرز و بوم را از گزند لطمه هایی که بسیار وسیع و پرقدرت هم هستند، در امان بداریم که البته می طلبد کار کارشناسی شود.

گفتنی است؛ در نخستین رویداد نقاشیخط سرو شیراز که از سری برنامه های هفته شیراز و با رویکرد فرهنگ شهروندی است؛ ۱۴ هنرمند به ارائه ۱۴ اثر خواهند پرداخت.

این رویداد تا ۲۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ همه روزه برگزار می شود و علاقه مندان می توانند در این رویداد حضور یافته و هنرنمایی هنرمندان عزیز حاضر در این رویداد را مشاهده نمایند

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true