×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت واگذاری برخی اختیارات به دانشگاه‌ها

ضرورت واگذاری برخی اختیارات به دانشگاه‌ها، استاندار فارس بر ضرورت واگذاری برخی اختیارات به دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری تفویض برخی اختیارات به دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش فارس آگاه، محمدهادی ایمانیه پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت در مراسم آغاز به کار اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اظهار کرد: هم‌افرایی دانشگاه‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد؛ متأسفانه در حال حاضر هم‌افزایی خوبی بین دانشگاه‌ها و جامعه دانشگاهی وجود دارد. می‌توان از امکاناتی که در مراکز علمی وجود دارد بهتر از گذشته استفاده کرد. در عین حالی که بسیاری از دانشگاه‌ها با مشکلات مالی روبه رو هستند شاهد هم افزایی دانشگاه‌ها برای حل این مشکلات هم نیستیم.

استاندار فارس با بیان اینکه وزارت علوم شرایط بهتری را برای تغییر کاربری و ایجاد ارزش افزوده فراهم کند، ادامه داد: باید از ظرفیت دانشگاهی که در زیر مجموعه وزارت علوم فضا و امکاناتی در اختیار دارد که می‌تواند آن را تبدیل به محیط تجاری و مسکونی کند و ایجاد ارزش افزوده کند و تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه‌هایش را بخرد بهره ببریم. باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم و پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه‌ها را تأمین کنیم.

ایمانیه در رابطه با ورود اساتبد و اعضای هیات علمی به مدیریت کشور گفت: باید از ظرفیت اساتید دانشگاه در مدی

یری‌ها دست برداریم و از تجارب اساتید متخصص در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم‌.

او بر ضرورت افزایش تعامل و ایجاد ارتباط بین حوزه و دانشگاه تأکید کرد و افزود: باید به جوانان اهمیت بسیاری داده شود تا از فرار نخبگان جلوگیری کنیم. برای تحقق این امر باید وقت بگذاریم؛ باید چهره به چهره وقت بگذاریم.

استاندار فارس با بیان اینکه باید با تدبیری که از سوی دولت سیزدهم اتخاذ شده مشکل مسکن اساتید حل شود، گفت: باید از فرصت طلایی طرح جهش مسکن استفاده کنیم. البته این کار در استان فارس به زودی به نتیجه خواهد رسید.

استاندار فارس اضافه کرد: نباید تبعیض بگذاریم؛ حتی اگر خط فکری سیاسی متفاوت باشد باید کمک کنیم تا دیوار بی اعتمادی که در جامعه دانشگاهی شما گرفته فرو بریزد.

ایمانیه بر لزوم تخصیص اعتبارات برای کارهای فرهنگی دانشجویان تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم دانشجویان را مدیریت کنیم و انسان‌هایی را پرورش دهیم تا برای جامعه کارآمد باشند و برون ده دانشگاه بهتر از ورودی باشند باید به جوانان توجه بیشتری کنیم.

او گفت: دانشجویان بهترین اشرف مخلوقات خداوند هستند و ماده آموزشی و پژوهشی بهتر از انسان نیست. باید به این اشرف مخلوقات احترام بگذاریم.

استاندار فارس با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی خوابگاه متاهلین و تغییر کاربری خوابگاه های مجردی به متأهلی در دستور کار قرار بگیرد به راه‌اندازی مرکز تأمین مواد مورد نیاز تحقیقات برای بحث تامین مواد اولیه مورد نیاز پژوهشگران برای انجام پژوهش و تحقیقات اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات به رفع شبهات کمک‌ شایانی می‌کند.

انتهای پیام/

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true