×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
محرومیت زدایی؛ اولویت اصلی مدیریت شهری شیراز

محرومیت زدایی؛ اولویت اصلی مدیریت شهری شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه  ، تنها ناطق جلسه صحن علنی این هفته شورای شهر شیراز، با تاکید بر اینکه مهمترین اولویت مدیریت شهر، توجه به محرومیت زدایی است، گفت: اولویت نخست شورا و شهرداری، محرومیت زدایی است و جلوگیری از شکاف طبقاتی شمال و جنوب نشینی می بایست با عدالت شهری در تمام طرح و برنامه ها رعایت شود، طرح های کلان، طرح های خرد محلات را محو نکند.

محمد رضا هاجری، افزود: در این راستا، رگه هایی از بی عدالتی را در توزیع برنامه، طرح و بودجه ها شاهدیم، تلاش خواهیم کرد، به عدالت گرایی در تصمیم و عمل در میدان، باز گردیم باید محلات و مناطق مستضعف نشین شهر، حلاوت و شیرینی عمران و آبادی را احساس کنند و ایمان و امیدشان به مدیریت شهری، ارتقاء یابد. این رویه می بایست نهادینه شده و جلودار رویه های دیگر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز، با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز عمومی شهر، تصریح کرد: کمبودهای سرانه فضای سبز، فضاهای فرهنگی، ورزشی، هنری، درمانی، حمل و نقل عمومی، اقامتگاه های زیارتی در شهر شیراز، کاملاً مشهود است، لازم است طرحی نو و اثرگذار برای رفع مشکل سرانه ها داشت.

وی، اضافه کرد: در همین راستا، به منظور جبران کمبود سرانه ها، در کوتاه مدت و دراز مدت، می توان سه کار ضروری را مبنای تصمیمات قرار داد که اولین راهکار، انتقال پادگانهای نظامی به خارج از شهر و اختصاص فضاهای موجود به فضاهای فرهنگی، ورزشی، سبز و تفریحی است.

هاجری، گفت: اما دو راهکار دیگر، یکی اختصاص زمین های حاصل از تفکیک، متعلق به منابع طبیعی، راه و شهرسازی، اوقاف و شهرداری، برای بالا بردن سرانه فضاها و راهکار دیگر، این است که کمیسیون ماده ۵ به هیچ وجه کاربری های فضای سبز، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، درمانی و آموزشی را به کاربری تجاری و مسکونی  تغییر ندهد تا گوشه ای از کمبودها، جبران و سرانه های حداقلی حفظ و صیانت شود.

وی، با اشاره به اینکه در فضاسازی مناسبتی در شهر، بسیج و سپاه، شورا و شهرداری،، صدا و سیما، نیروی انتظامی، هیئت های مذهبی و آموزش و پرورش در ایام محرم و صفر، خوب کار کردند، اما دیگر دستگاه هایی که توقع بود در فضا سازی حجمی و بصری، وارد شوند، با ترک فعل، نسبت به وظایف ذاتی خود، مواجه بودند، اظهار داشت: در این ارتباط، ۹۹درصد کارها را مردم پیش بردند و ۹۹درصد تصمیمات را آنهایی که ترک فعل کردند، گرفتند، این نشان میدهد که باید به مردم سربلند، اعتماد نمود و تصمیم گیری را همچون عمل و اجرا، به آنان سپرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز، اظهار داشت: کار میدانی را مردم انجام دادند و برخی، گزارش کار مردم را به نام خود ثبت و به تهران ارسال می کنند، این رویه، مردم آزاری است نه مردم داری، اما به هر حال، باید جوابگو باشند، این مطالبه بر حق فعالان میدانی شهر می باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true