×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نخستین پیاده روی خانوادگی امسال شیرازی ها به مناسبت هفته شیراز

نخستین پیاده روی خانوادگی امسال شیرازی ها به مناسبت هفته شیراز ،جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، هفته شیراز امسال، در حالی از ۱۲ اردیبهشت ماه، کلید خورد که به همین مناسبت در صبحگاه دومین روز از این هفته، شیرازی ها در مراسم پیاده روی بزرگ خانوادگی، در بزرگراه آیت ا… حائری شیرازی، گرد هم آمدند، مراسمی که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز و با هدف ایجاد نشاط و سلامت شهروندی، برگزار و البته با استقبال شهروندان شیرازی پرنشاط همراه بود.

شهردار شیراز، در این مراسم با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) و با تشکر از حضور شهروندان، در این برنامه پیاده روی خانوادگی، گفت: این برنامه با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به مناسبت هفته شیراز، تدارک دیده شده است.

محمد حسن اسدی، با تقدیر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، پلیس راهور، رسانه ها، نیروی انتظامی و بسیج، در راستای برگزاری این برنامه سلامت محور، افزود: از همه مردم ایران، دعوت می کنم در اردیبهشت بهشتی، به شیراز سفر کنند.

وی، با اشاره به قهرمانان و مقام آوران دیار فارس در رشته های مختلف ورزشی، تصریح کرد: امروز قدردان همه ورزشکاران، تیم فجر شهید سپاسی و سایر قهرمانان شیرازی هستیم که برای شهر و دیار ما، افتخار می آفرینند و شورای اسلامی و شهرداری شیراز، همواره به حوزه فرهنگ و ورزش، در کنار پیشرفت های عمرانی، توجه ویژه دارند.

شهردار شیراز، با اشاره به برگزاری برنامه پیاده روی خانوادگی در بزرگراه آیت ا… حائری شیرازی، گفت: امروز این برنامه در بزرگراه جدیدالاحداث آیت ا… حائری شیرازی که در دهه فجر افتتاح شد، برگزار می شود و در این منطقه، یک پارک سه هزار هکتاری در حال اجراست که از مسیر دوچرخه سواری به طول بیش از ۲۵ کیلومتر برخوردار است و به ارتفاعات مشرف به شهرک سعدی منتهی می شود؛ همچنین در حال حاضر، چهار بزرگراه همزمان در شیراز در حال اجراست.

وی، با تقدیر از دست اندرکاران و مجریان این برنامه، بیان کرد: بخش اول بزرگراه آیت ا… حائری شیرازی، به طول هشت کیلومتر در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و بخش دوم آن که محور شمالی است، در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اسدی، تصریح کرد: شیراز به عنوان شهر توریستی، باید زیرساخت های خوبی داشته باشد و بر همین اساس، پارک آبی شیراز در بزرگراه حسینی الهاشمی، در حال احداث است و باغ پرندگان، آکواریوم بزرگ شیراز، شهر بازی بزرگ شیراز و تله‌کابین، به عنوان این زیرساخت‌های کم نظیر، در شهر شیراز ایجاد می شوند.

*شیراز شناسنامه ایران است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم، با تبریک و گرامیداشت روز شیراز، گفت: امروز شاهد برگزاری اولین پیاده روی خانوادگی، در سال ۱۴۰۳ هستیم که جمعیت بی نظیری در آن شرکت کرده اند.

سید ابراهیم حسینی، با اشاره به ظرفیت های بی همتای کلانشهر شیراز، عنوان کرد: شیراز، شناسنامه ایران است و باید با تامین زیرساخت ها و پیشرفت این کلانشهر در زمینه های فرهنگی و ورزشی، زمینه رشد هرچه بیشتر آن را فراهم سازیم.

*ورزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با تقدیر از شورا و شهرداری شیراز، برای برگزاری این برنامه ورزش خانوادگی، گفت: این برنامه، به واقع یک کار بزرگ است و باید شاهد برگزاری بیشتر این برنامه ها، در استان فارس که دارای ظرفیت ورزشی بالایی است، باشیم.

عبدالرحیم خداجو، تصریح کرد: با مشارکت خوب مردم شیراز، می توانیم شاهد اقدامات خوبی در ورزش همگانی باشیم که منجر به ارتقای سلامت خانواده می گردد.

وی، تصریح کرد: حوزه ورزش همگانی، در کاهش آسیب های اجتماعی و نشاط جامعه، موثر است.

*ضربان شیراز ورزشی می تپد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم، با تبریک روز شیراز، گفت: امیدوارم شیراز، همواره بهتر از دیروز باشد. مصطفی کیانی رحیمی، با گرامیداشت بزرگان حوزه ورزش شیراز، ادامه داد: امروز برای سلامتی استاد غلام پیروانی، به عنوان پیشکسوت فوتبال دعا می کنیم. عضو شورای اسلامی شهر، افزود: به همت شورا و شهرداری شیراز، ضربان کلانشهر شیراز، طی چند سال اخیر در حوزه ورزش می تپد.

گفتنی است در این مراسم که بخشی از آن به صورت مستقیم از شبکه ۳ سیما نیز پوشش داده شد، برای شرکت کنندگان جوایز ارزنده ای، از جمله کمک هزینه خرید خودرو، به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به یک نفر و بیش از ۲۲۰ جایزه ۵۰ میلیون ریالی، در نظر گرفته شده بود که به قید قرعه، به شرکت کنندگان در این مراسم اهدا شد که یک پسر ۶ ساله، برنده جایزه ۴۰۰ میلیون تومانی این مراسم شد

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true