×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
همکاری امنیتی ایران و پاکستان موجب ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود

همکاری امنیتی ایران و پاکستان موجب ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود،  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، همکاری ایران و پاکستان را زمینه‌ساز ارتقای امنیت مرز، ثبات منطقه و محیط بین‌الملل دانست.

به گزارش فارس آگاه، محمود عباس زاده مشکینی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: سفر آیت الله رئیسی به پاکستان می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای امنیت مرزی دو کشور باشد که این امر تاثیر بسزایی در ثبات منطقه خواهد داشت و در امنیت بین الملل تاثیرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: تهران- اسلام آباد ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارند و دو طرف می‌توانند با کمترین هزینه از ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر بهره‌مند شوند.

عباس زاده مشکینی علایق و مشترکات فرهنگی ایران و پاکستان زیاد دانست و تاکید کرد: علایق فرهنگی از سوی دیگر می‌تواند زمینه گسترش روابط اقتصادی و همکاری برای تامین امنیت را مهیا کند.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان علاوه بر اینکه می تواند مقصدی برای فروش کالاهای ایران باشد برای صادرات خدمات هم با جمعیت ۱۴۰ میلیونی مقصد خوبی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بر جدیت و عزم دوطرف برای گسترش سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

رئیس جمهور روز دوشنبه سوم اردیبهشت به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیسی در این سفر پس از استقبال رسمی، با نخست وزیر، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و سنا و همچنین فرمانده ارتش و استاندار پنجاب پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور همچنین به لاهور قطب فرهنگی و کراچی قطب اقتصادی پاکستان سفر کرد.

آیت الله رئیسی همچنین در ادامه برای افتتاح پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» را که شاهکار مهندسان ایرانی در دل سریلانکاست، به این کشور سفر کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true