×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کلنگ زنی و اجرای ۱۹ پروژه عمرانی در مرکزی ترین منطقه شهر شیراز

جاری شدن روحیه امید در دل شهروندان منطقه یک با کلنگ زنی و افتتاح بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان پروژه،  به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه ، اولین جلسه از نشست های(روایت امید) شهرداری شیراز در حالی برگزار شد که شهردار منطقه یک، نخستین مدیر شهرداری شیراز بود که به سوالات اصحاب رسانه، پاسخ گفت، سلسله نشست هایی که قرار است، تا ایام دهه فجر برگزار شود و طی آن، مدیران شهرداری با حضور در جمع خبرنگاران، پیرامون اهداف و پروژه  های خود در ایام دهه فجر، سخن گفته و به سوالات خبرنگاران، پاسخ دهند، جهان بین میرزایی در این نشست، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های منطقه یک شهرداری شیراز، گفت: منطقه یک، با مساحت ۱۸۰۰ هکتار و بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت، در محدوده مرکزی شهر قرار دارد و با وجود ۶۰ درصد از دستگاههای اجرایی و خدمات عمومی، درمانی و سایر موارد، جمعیت آن، روزها به چند برابر هم افزایش پیدا می کند.

وی، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، دهه فجر امسال ۱۹ پروژه با بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان در سطح این منطقه، کلنگ زنی و افتتاح می شود که ۱۳ پروژه با ۱۰۰ میلیارد افتتاح و ۶ پروژه نیز با بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار، کلنگ زنی می شود. میرزایی، اظهار داشت: البته این جدای از تعداد زیادی از پروژه هایی است که هم اکنون در سطح منطقه، در حال اجراست و تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده، به بهره برداری خواهند رسید. وی، اضافه کرد: منطقه یک با توجه به بافت متراکم آن، دارای کمترین میزان زمین رها شده است و این در حالی است که هزینه تملک در اینجا هم بسیار زیاد است و به همین دلیل هم نمی توان آنچنان پروژه های بزرگی را داشت، این در حالی است که البته یکی از بزرگترین پروژه های شهر، یعنی بزرگراه شهید سلیمانی در کوهسار مهدی نیز در کنار این منطقه قرار دارد که تملک زیادی دارد و در این رابطه،  از ۱۶ هکتار تملک مورد نیاز این بزرگراه، تا کنون ۱۱ هکتار تملک شده و مابقی هم به دلیل مشکلات تملکی، تملک نشده که هزینه این ملک ها به قیمت امروز، بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان است. شهردار منطقه یک شیراز، گفت: از ۱۳ پروژه ای که قرار است دهه فجر، به بهره برداری برسد، ۵ مورد پیاده رو است،

از جمله پیاده راه میدان امام حسین(ع) تا پل باغ صفا، یا خیابان فردوسی حد فاصل خیابان های رودکی به سعدی، ضلع غرب و شرق خیابان ولیعصر قصردشت، خیابان شوریده و انقلاب که می تواند کمک زیادی به زندگی پیاده در شهر کند. وی، تصریح کرد: یکی از مشکلات منطقه، به دلیل شهرسازی نامناسب در گذشته، آبگرفتگی است که در این رابطه نیز از جمله دیگر پروژه های قابل افتتاح ما، پروژه های لوله گذاری است، از جمله، لوله گذاری ابیوردی ۳ و ۷ و برخی دیگر از نقاط؛ اما نکته اینجاست که چون این پروژه ها در زیر زمین دفن می شوند، کسی از حجم آن اطلاع پیدا نمی کند، به عنوان مثال در همین پروژه ها، ما گاه تا ۷متر حفاری داشتیم یا در پروژه لوله گذاری مهدی آباد پس از لوله گذاری، روکش آسفالت هم داشتیم که پروژه های خوبی در حوزه محرومیت زایی منطقه بود.

میرزایی، از اجرای فاز دوم پیاده راه شهید رادفر و فاز دوم خیابان مشکین فام در راستای افزایش سرانه فضای سبز عمومی منطقه، به عنوان دیگر پروژه منطقه، یاد کرد و گفت: یکی دیگر از پروژه های ما در حوزه فضای عمومی، افتتاح پارک محله ای ۱۳ هزار متر مربعی کوچه ۵۹ عفیف آباد (باغ ناصری) است و در کنار آن، سبزوار چمران را داریم که با ۴۰ میلیارد تومان، اجرا و ۹۰ درصد پیشرفت دارد، اما ده درصد دیگر، به دلیل اجرای پارکینگ بیمارستان اردیبهشت و گودبرداری آن، متوقف شده است.

وی، در خصوص باغات قصردشت و نگهداری آنها هم گفت: با توجه به ارزش افزوده بالای این باغات، طی سالهای اخیر، تملک آن خیلی سخت است و  الان ترجیح بر حفظ باغات است و  شهرداری تا جایی که شده، تملک انجام داده که در این راستا، شهرداری ۲۷۰ هکتار باغ گروه یک را به صورت مختلف، تملک کرده و سرجمع از ۹۸۰ هکتار باغ های گروه یک، ۵۰۰ هکتار این باغات یا به صورت تملک کامل یا غارثی مالکی و یا مشاعی، فریز شده است.

شهردار منطقه یک شیراز، با اشاره به برخی حمایت های شهرداری از باغداران، جهت حفظ باغ های قصردشت، گفت: در راستای حفظ و نگهداری باغ های شیراز، ۲۰ حلقه چاه به صورت رایگان حفر و در اختیار گذاشته شد و در خصوص دفع آفات هم چند صد میلیون هزینه گردیده، چرا که خط قرمز شهرداری و شورا، باغات هستند و امیدواریم مردم هم ما را در این زمینه، کمک کنند.

وی، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا با توجه به فقر کمبود فضاهای سبز عمومی و هزینه بالای تملک، از باغ هایی که در اختیار شهرداری است، برای ایجاد چنین فضاهایی استفاده نمی شود؟ گفت: این در دستور کار ما قرار دارد که یکی از این پروژه ها، روبروی قم آباد است که یک باغ رها شده و پشت این باغ، دو پلاک در حال تملک است تا به باغ خانواده مطهری و شاید پیاده راه رادفر بپیوندد و البته هزینه سنگینی هم دارد. میرزایی، با بیان اینکه یکی از مشکلات ترافیک در منطقه، وجود برخی واحدهای آموزشی است و گلایه از اینکه برای راه اندازی این واحدها، از شهرداری مجوز نمی گیرند، از اجرایی شدن تقاطع جام جم با توافق با صدا و سیما خبر داد و افزود: در خصوص تقاطع غیر هم سطح قصردشت هم سهمیه تملک ما، انجام شده و این پروژه به زودی آغاز می شود و در کنار آن، برای مبلمان شهری منطقه هم برنامه خوبی داریم و به زودی، شاهد تحولات خوبی در منطقه خواهیم بود.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری هم اتفاقات خوبی در سطح منطقه در حال انجام است، از جمله، بسته سرمایه گذاری پروژه پردیس هنری بعثت و بسته سرمایه گذاری میدان نمازی که البته در میدان نمازی، فعلا مشکل اصلی انتقال پایانه نمازی به یک نقطه دیگر، در اطراف محل فعلی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز نیز در این نشست، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص امیدآفرینی، گفت: در همین راستا، شهرداری شیراز هم تا دهه فجر امسال، افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه را در دستور کار قرار داد که در راستای اطلاع رسانی و امید بخشی بیشتر به جامعه شهری شیراز، از امروز سلسله نشست های روایت امید با حضور مدیران حوزه های مختلف شهرداری، برای تبیین بهتر این پروژه آغاز شد.

رضا جاویدی، افزود: رویکرد مدیریت شهر، امید آفرینی به جامعه است و نیازمند همراهی و مشارکت مردم هستیم تا مردم به صورت شفاف، بدانند که اگر عوارض  پرداخت می کنند در کجا هزینه می شود و بتوانیم آنچه که شایسته و در شان مردم شهر باشد، ارایه بدهیم

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true